۱۳۸۸ بهمن ۱۲, دوشنبه

یورش وحشیانه گارد زندان به سلول زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، گارد زندان گوهردشت کرج به سلول زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی و سایر زندانیان یورش بردند و آنها را مورد اهانت و برخوردهای وحشیانه قرار دادند .

روز شنبه 10 بهمن ماه از حوالی ساعت 11:30 گارد زندان گوهردشت کرج به سلول زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی یور ش بردند،اوو سایر هم بندیانش را مورد اهانت و برخوردهای وحشیانه قرار دادند. آنها همچنین حداقل وسائل شخصی آقای جاوید طهرانی را پخش و تخریب کردند. در این یورش مامورین گارد زندان سگهای خود را به درون سلولها رها کردند و از این طریق سعی در ایجاد جو رعب و وحشت در بین زندانیان داشتند.گارد زندان همچنین به تعداد دیگری از سلولهای زندانیان یورش بردند.

گارد زندان یکی از زندانیان بی دفاع بنام مهدی ضیاء آبادی که نسبت به یورشهای مستمر و وحشیانه اعتراض کرده بود با باتون های خود او را مورد ضرب وشتم قرار دادند که وی از چند ناحیه دچار صدماتی شد.گارد زندان همچنین زندانی صلاح الدین قربانی 60 ساله که نسبت به هجوم وحشیانه و رها کردن سگها به درون سلول اعتراض کرده بود مورد یورش قرار دادند و او را با باتون مضروب کردند.

در ادامه این یورش وحشیانه و اعتراض زندانیان نسبت به آن، صبح امروز آقای صلاح الدین قربانی به حفاظت زندان فرآخوانده شد و توسط فرجی معاون اطلاعات زندان تهدید شد که بزودی دستور خواهد داد که حکم اعدام او را به اجرا در آورند.فرجی همچنین زندانی دیگری بنام قربان علی نصیری پرشیمی 60 ساله و از معلولین 70 در صدی جنگ که به دلیل جرایم مالی 4 سال است که در زندان بسر می برد . بخاطر اعتراض به این یورشها او را تهدید کرد که 20 روز به سلولهای انفرادی سگ دونی منتقل خواهند کرد.

از طرفی دیگر گزارشاتی حاکی از دیدن دکتر احمد زیدآبادی دبیرکل سازمان دانش آموختگان ایران در بند قرنطینه زندان گوهردشت کرج است. او روز گذشته حوالی ساعت 17:00 در بند قرنطینه زندان گوهردشت کرج دیده شده.

روز دوشنبه 12 بهمن ماه کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان گوهردشت کرج ، به بند 6 این زندان با تعدادی از پاسداربندها وارد شدند و زندانیان را مورد تهدید و اذیت و آزار قرار دادند.هنگام خروج از بند6 یکی از زندانیان بی دفاع را بنام سعید افشار زاده 25 ساله با خود به اطلاعات زندان بردند و او را برای مدتی طولانی با باتون و مشت و لگد مورد شکنجه قرار دادند. این زندانی هنگامی که به بند بازگشت از چند ناحیه زخمی و دچار خونریزی شده بود.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورشهای وحشیانه به سلول زندانیان سیاسی و سایر زندانیان بی دفاع، ضرب و شتم و تهدید آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای بین المللی می خواهد که برای پایان دادن به جنایتهای سیستماتیک و مستمر در زندانهای ولی فقیه علیه زندانیان بی دفاع اقدام عملی و فوری نمایند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

12 بهمن 1388 برابر با 01 فوریه 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: