۱۳۸۸ بهمن ۲۹, پنجشنبه

ادامه یافتن تجمعات شبانه خانواده ها و مردم در مقابل زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، خانواده های زندانیان سیاسی و مردم تهران در ادامه اعتراضات مستمر شبانه خود در مقابل زندان اوین تجمع کردند و بر خواست خود، که آزادی بی قید و شرط و فوری زندانیان سیاسی بود پافشاری کردند.

غروب پنچشنبه 29 بهمن ماه خانواده های زندانیان سیاسی و مردم تهران در مقابل زندان اوین تجمع کردند. این تجمعات در هفته های گذشته هر شب برگزار می شود. سرکوبگران زندان اوین هر شب برای جلوگیری از تجمع خانواده ها و مردم اعلام می کنند که امشب آزادی نداریم و لی خانواده ها و مردم بر خواست خود برای آزادی زندانیان سیاسی پافشاری می کنند و در طی شبهای گذشته موفق به آزادی تعداد زیادی از زندانیان سیاسی شده اند.

در ابتدا خانواده های زندانیان سیاسی و مردم ناچار هستند زیر پل تجمع کنند ولی با زیاد شدن تعداد جمعیت بر روی پله و تا نزدیکی درب اصلی زندان اوین ادامه می یابد که خوشایند نیروهای سرکوبگر نیست چونکه در معرض دید عابرین قرار می گیرند.

امشب همانند شبهای گذشته با ایستادگی و پافشاری خانواده ها و مردم تعداد دیگری از زندانیان سیاسی از زندان اوین آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده های خود و مردم بازگشتند.هنگام خروج زندانیان سیاسی از زندان مخوف اوین موجی از شور و شادی بین مردم به پا شده بود و آنها با دست زدن و سوت کشیدن اوج شادی خود را به نمایش گذاشتند.

یکی از خانواده ها اقدام به پخش آش نذری بین سایر خانواده ها و مردم میکرد و چند خانواده دیگر بخاطر آزادی فرزندانشان در شبهای گذشته اقدام به پخش شیرینی کردند.

امشب از ابتدای تجمع مردم در مقابل زندان اوین نیروهای سرکوبگر مقابل درب زندان اوین و بخصوص بر روی پله ها مستقر شده بودند و تعداد آنها نسبت به شبهای دیگر بیشتر بود. موج شادی خانواده ها و مردم برای آنها بسیار گزنده و غیر قابل تحمل بود و این را در رفتارها و واکنشهای غیر انسانی آنها عیان بود . بعد از آزادی تعداد از زندانیان و شادی خانواده ها و مردم که امشب به اوج خود رسیده بود نیروهای سرکوبگر اعلام کردند که دیگر کسی را آزاد نخواهیم کرد و بسوی خانواده ها و مردم حرکت کردند و سعی داشتند که آنها را به زور وادار به ترک محوطه اوین کنند ولی خانواده ها و مردم مقاومت کردند و تا ساعت 23:00 تجمع ادامه داشت.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

29 بهمن 1388 برابر با 18 فوریه 2010


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

زادآزاد

هیچ نظری موجود نیست: