۱۳۸۸ اسفند ۳, دوشنبه

تجمع صدها نفر از خانواده ها در مقابل دادگاه انقلاب برای آزادی عزیزانشان

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،خانواده های دستگیرشدگان برای پیگیری وضعیت عزیزانشان و آزادی فوری و بی قید و شرط آنها در مقابل دادگاه انقلاب تجمع کردند.

روز دوشنبه 3 اسفند ماه از ساعت 09:00 بیش از 600 نفر از خانواده های دستگیر شدگان در مقابل دادگاه انقلاب برای آزادی فوری و بی قید و شرط عزیزانشان تجمع کردند. پرونده دستگیر شدگان در دست شعب مختلف امنیتی دادگاه انقلاب قرار دارد و این شعب از رو در رو شدند با خانواده ها خوداری می کنند و خانواده ها فقط از طریق تلفن داخلی قادر به تماس با آنها هستند که تلفنها اکثر مواقع جواب داده نمی شود و در صورت جواب دادن به تلفن خانواده ها با برخورد خشن و توهین آمیزی به آنها گفته می شود که خودمان با شما تماس می گیریم.

عدم پاسخگویی و ادامه بازداشت دستگیر شدگان باعث خشم خانواده ها شده است.خانوده ها با فریاد اعتراض می کردند فرزندان ما را بی گناه دستگیر کرده اید و معلوم نیست که چه بلایی سر آنها می آورید و دائم به ما دروغ می گویید و می گویید ما به شما تماس می گیریم. دورغ و ریای های خود را بس کنید و به ما پاسخ دهید.خانواده ها همچنین اعتراضات روز چهارشنبه سوری و شرکت گسترده در آن را به یکدیگر یادآوری می کردند.

یکی از مامورین وزارت اطلاعات که مسئول سالن می باشد و با نام مستعار حاجی و سرهنگ صدا زده می شود برخوردی وحشیانه و غیر انسانی با خانواده ها دارد این فرد هنگام مواجه شدن با خانواده ها با توهین و تهدید برخورد می کند و دائم خانواده ها را تهدید می کند که اگر بیش از این سئوال کنید به پاسداران می گوییم که شما را از اینجا بیرون کنند.

تمام شواهد حاکی از آن است که تصمیمات توسط بازجویان (شکنجه گران )وزارت اطلاعات گرفته می شود و هر تغییر و تحولی در شرایط بازداشت شدگان آنها هستند که تصمیم گیرنده می باشند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

03 اسفند 1388 برابر با 22 فوریه 2010


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: