۱۳۸۸ اسفند ۶, پنجشنبه

حامیان مادران عزادار ممنوع الملاقات و تحت شکنجه های روحی برای پذیرفتن اتهامات واهی بازجویان

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، خانواده های حامیان مادران عزادار صبح امروز به زندان اوین مراجعه کردند و خواستار ملاقات با آنها شدند ولی بعد از چند ساعت انتظار به آنها گفته شد که بازجویان وزارت اطلاعات اجازه ملاقات به آنها نمی دهند.

روز پنجشنبه 6 اسفند ماه خانواده های مادران عزادار برای ملاقات و آزادی مادران دربند به سالن ملاقات بند 209 زندان اوین مراجعه کردند.علیرغم اینکه قبلا به آنها قول داده شده بود که می توانند با مادران در بند ملاقات کنند پس از چند ساعت انتظار به آنها اعلام شد که بازجویان اجازه ملاقات به آنها نمی دهند.خانواده ها از زمان دستگیری تا به حال موفق به ملاقت، با آنها نشده اند.

حامیان مادران عزادار در بند 209 از پذیرفتن اتهامات نسبت داده شده توسط بازجویان وزارت اطلاعات امتناع می ورزند. اما بازجویان وزارت اطلاعات برای تحت فشار قرار دادن آنها ملاقات با خانواده هایشان را منوط به پذیرفتن اتهامات نسبت داده شده کرده اند.

روز چهارشنبه 5 بهمن ماه تعدادی از خانواده های حامیان مادران عزادار به دادگاه انقلاب مراجعه کردند و خواستار اطلاع یافتن از وضعیت مادران در بند شدند. یکی از مامورین وزارت اطلاعات در دادگاه انقلاب، اعضای یکی از خانواده ها را مورد تهدید و توهین قرار داد و به او گفت در صورت پیگیری وضعیت حقوقی مادران دربند او را هم دستگیر خواهند کرد این تهدید باعث اعتراض شدید سایر خانواده ها شد.هم چنین به خانواده ها گفته شد که پرونده های حامیان مادران عزادار قرار است به شعبه 28 دادگاه انقلاب ارجاع داده شودو روز یکشنبه 9 بهمن ماه آنها توسط محمد مقیسه ای از اعضای کمسیون مرگ زندانیان سیاسی سال 67 محاکمه شوند.

اسامی حامیان مادران عزادار که در بند مخوف 209 زندان اوین تحت بازجوئی و فشارهای شیدی روحی هستند به قرار زیر می باشد:

1- خانم ام بنین ابراهیمی 49 ساله متاهل و داردی 2 فرزند می باشند او بامداد یکشنبه 17 بهمن ساعت 03:00 در منزل شخصی اش دستگیر شد.

2-خانم الهام احسنی 27 ساله کارشناس درمان عمومی، او همچنین از فعالین حقوق کودکان کار و خیابانی و از یاری دهندگان به زنانی که مبتلا به ویروس آچ .آی .وی است، بود. او دوشنبه شب 19 بهمن ساعت 22:30 دستگیرو به بند 209 زندان اوین منتقل شد.

3- خانم ژیلا کرم زاده مکوندی 49 ساله، دوشنبه شب 19بهمن حوالی ساعت 23:30 دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد.

4 .دکتر لیلا سیف الهی 42 ساله دوشنبه شب 19 بهمن دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شد.

5-خانم فاطمه رستگاری متاهل و دارای 2 فرزند می باشد دوشنبه شب دستگیر و گفته می شود به بند 209 زندان اوین متقل شدند

6- منیژه طاهری

7- خانم فرزانه زینالی 53 ساله متاهل و دارای 2 فرزند می باشد او 19 دی ما ه به منظور شرکت کردن در مراسم اعتراضی مادران عزادار عازم پارک لاله بود که در مسیر توسط مامورین وزارت اطلاعات ربوده شد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش به منازل ، دستگیر،انتقال به بند 209 ،بازجوئیهای طولانی و شکنجه های روحی شدید،اعتراف گیری برای پرونده سازی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر ،گزارشگر ویژه زنان و دستگیریهای خودسرانه سازمان ملل متحد خواستار اقدامات عملی و فوری برای پایان دادن به شکنجه های روحی و آزادی بی قیدو شرط آنها است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

06 اسفند 1388 برابر با 25 فوریه 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

گزارشگر زنان سازمان ملل متحد

گزارشگر شكنجه سازمان ملل متحد

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: