۱۳۸۸ بهمن ۲۲, پنجشنبه

یورش وحشیانه وضرب وشتم خانواده های دستگیر شدگان 22 بهمن

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تجمع خانواده های دستگیر شدگان روز 22 بهمن در مقابل بازداشتگاه وزرا و نیروی انتظامی در میدان انقلاب برای آزادی عزیزانشان، مورد یورش و ضرب وشتم وحشیانه گارد ویژه قرار گرفت.

روز پنجشنبه 22 بهمن ماه خانواده های بازداشت شدگان روز 22 بهمن در مقابل بازداشتگاه وزرا و بازداشتگاه نیروی انتظامی که در زیر درمانگاه نیروی انتظامی در میدان انقلاب واقع است تجمع کردند و خواستار آزادی عزیزانشان شدند. تعداد دستگیر شدگان روز 22 بهمن بنابه گفته یک سرهنگ نیروی انتظامی این بازداشتگاه به خانواده ها به 1000 نفر می رسد و به این دلیل قادر به جواب دادن در باره وضعیت عزیزانشان نیستند. خانواده ها در پاسخ به این سرهنگ گفتند که تا عزیزانمان آزاد نشوند از اینجا نخواهیم رفت.در این هنگام سرهنگ مذبور دستور یورش به خانواده ها را صادر کرد و خانواده ها را با باتون مورد ضرب و شتم قرار دادند. خانواده ها وقتی با برخورد وحشیانه آنها مواجه شدند اقدام به دادن شعار نمودند که از جملۀ آنها "مزدور چقدر گرفتی که جوانها را بگیری" و شعارهای متعدد دیگرسر دادند و در مقابل حملات آنها مقاومت کردند. تعداد خانواده های که در مقابل این بازداشتگاه تجمع کرده بودند بیش از 200 نفر تخمین زده می شد. آنها تا ساعت 21:00 به تجمع اعتراضی خود ادامه دادند.

همزمان تعداد زیادی از خانواده در مقابل بازداشتگاه وزرا تجمع کردند و خواستار آزادی دختران و زنانی که امروز دستگیر شده بودند شدند. ایستادگی و مقاومت خانواده ها باعث آزادی 40 نفر از دختران و زنان زندانی گردید.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،سرکوب وحشیانه و دستگیریهای گسترده زنان و مردان آزادیخواه را محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر خواستار تشکیل جلسه اصطراری شورای امنیت سازمان ملل برای رسیدگی به پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

22 بهمن 1388 برابر با 11 فوریه 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: