۱۳۸۸ بهمن ۲۸, چهارشنبه

تجمع صدها نفر از خانواده ها و مردم تهران برای آزادی زندانیان سیاسی در مقابل زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،صدها نفر از خانواده ها و مردم برای آزادی بی قید وشرط و فوری زندانیان سیاسی در مقابل زندان مخوف اوین تجمع کرده اند.

روز چهارشنبه 28 بهمن ماه خانواده های زندانیان سیاسی،زندانیان آزاد شده اخیر ،مادران عزادار و مردم تهران از اوایل غروب در مقابل درب اصلی زندان اوین تجمع کردند و برآزادی عزیزانشان پافشاری می کنند . تعداد تجمع کنندگان نبست به چند شب گذشته بی سابقه است و تخمین زده می شود که تعداد آنها به بیش از 500 نفر می رسد.جمعیت از زیر پل تا درب اصلی زندان اوین امتداد دارد.

خانواده ها و حاضرین با شور و اشتیاق فراوان در انتظار آزادی زندانیان سیاسی بسر می برند و با آزادی هر زندانی صدای دست زدن و سوت کشیدن تمامی فضای زندان اوین را در بر می گیرد.خانواده ای که عزیزش آزاد شده است او را در آغوش می گیرند و سایرین هم او را احاطه می کنند و از زندانی آزاد شده سراغ عزیزان خود را می گیرند.تجمع خانواده تا ساعت 23:30 ادامه دارد.

از ساعت 10:10 دقیقه شروع به آزادی زندانیان سیاسی کردند. یکی از دانشجویان آزاده شده هنگامی که از درب زندان خارج می شد با ابراز احساسات حاضرین مواجه شد اوهر دو دستهای خود را به علامت پیروزی بالا می برد و باعث برانگیختن موجی از ابراز احساسات حاضرین گردید. تا ساعت 22:10 بیش 13 زندانی آزاد شدند.

همچنین تعدادی از مادران عزادار و حامیان آنها در جمعیت حضور دارند و با قرار گرفتن پشت حصارهای بلند زندان اوین، یاران در بند خود را تنها نگذاشتند وتجمع اعتراضی هر هفته خود را تقریبا به تجمع هر شب در مقابل زندان اوین تبدیل کرده اند و بر خواست به حق خود پافشاری می کنند.

زندانیان سیاسی زن که از بند 209 زندان اوین آزاد شده اند می گویند که تعداد بازداشت شدگان چندین برابر ظرفیت این بند می باشد و تعداد زندانیان به حدی زیاد است که تقریبا مجبور شده اند تعدادی از سلولهای انفرادی را به سلولهای چند نفره تبدیل کنند . سلولها مملو از بازداشتیها است و گفته می شود بند 209 در چند سال گذشته با این حجم گسترده بازداشتی هرگز مواجه نبوده است.این در حالی است که چند روز قبل از22 بهمن در حدود 100 نفر از بازداشتیهای بند 209 را به بند 350 زندان اوین منتقل کرده بودند.

با حضور گسترده خانواده ها ی زندانیان سیاسی و مردم در مقابل زندان اوین بنابه گفته شاهدان عینی برای اولین بار گارد ویژه را مقابل درب اصلی زندان اوین مستقر کردند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

28 بهمن 1388 برابر با 17 فوریه 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست: