۱۳۸۸ بهمن ۲۹, پنجشنبه

تجمع گسترده خانواده های زندانیان سیاسی در مقابل زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،صبح امروز در ادامه تلاشهای مستمر و بی وقفه خانواده های زندانیان سیاسی در مقابل زندان اوین تجمع کردند و خواستار ملاقات و آزادی فوری و بی قید وشرط عزیزان خود شدند.

روز پنجشنبه 29 بهمن از ساعت 08:00 خانواده های زندانیان سیاسی در سالن ملاقات بند 209 زندان اوین حاضر شدند و خواستار ملاقات و اطلاع یافتن از عزیزان خود و آزادی بی قید و شرط آنها شدند . تعداد خانواده های زندانیان سیاسی که امروز در مقابل زندان اوین تجمع کرده بودند به بیش از 300 نفر می رسید. تعداد زیادی از آنها از خانواده ها ی زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد که از اوایل بهمن ماه بدون هیچ دلیل به منازل آنها یورش بردند و آنها را دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 منتقل کرده اند و از زمان دستگیری تا به حال هیچ خبری از آنها در دست نیست.

اکثر خانواده ها موفق به ملاقات با عزیزان خود نشدند. خانواده ها بعد پراز کردن فرم ملاقات باید در انتظار بسر برند تا وقتی که نوبت آنها شود .ابتدا با بازجوی (شکنجه گر) هر زندانی تماس گرفته می شد و او تعیین می کرد که چه کسی می تواند ملاقات کند و چه کسی نمی تواند. آنها از خانواده ها لباس و پول که برای عزیزانشان برده بودند را در اکثر مواقع نمی گرفتند.

برخورد پاسدارهای سالن ملاقات غیر انسانی و از دادن هر جوابی به خانواده ها خوداری می کردند و همه چیز را به بازجو احاله می کردند.

تجمع گسترده خانواده ها زندانیان سیاسی که از فعالین سیاسی،زنان ،دانشجویان و حامیان مادران عزادار و سایر اقشار جامعه بودند تا ساعت 14:00 ادامه داشت.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیریهای گسترده و بی دلیل ، قرار دادن در سلولهای انفرادی و تحت فشار و شکنجه قرار دادن زندانیان سیاسی را محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسیونر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار تشکیل اصطراری شورای امنیت سازمان ملل برای رسیدگی به جنایت علیه بشریت توسط علی خامنه ای در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

29 بهمن 1388 برابر با 18 فوریه 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: