۱۳۸۸ بهمن ۱۲, دوشنبه

تبعید دکتر احمد زید آبادی به زندان گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دکتر احمد زید آبادی دبیر کل سازمان دانش آموختگان ایران به بند 6 زندان گوهردشت کرج تبعید شد.

روز گذشته زندانی سیاسی دکتر احمد زیدآبادی از بند 350 زندان اوین خارج و به قرنطینه زندان گوهردشت کرج تبعید گردید.صبح امروز او را از قرنطینه زندان به بند 2 که معروف به دار قرآن است منتقل کردند ولی از پذیرفتن وی در آن بند خوداری کردند .آقای زید آبادی به سلول 2 سالن 17 بند 6 زندان گوهردشت کرج در کنار مجرمین عادی منتقل گردید.

زندانی سیاسی دکتر احمد زید آبادی 23 خرداد با یورش مامورین وزارت اطلاعات در منزلش دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شد. او به مدت 143 روز در سلولهای انفرادی بسر برد و از اوایل آبان ماه به بند 350 زندان اوین منتقل شد.

روز 2 آذر ماه شعبه 26 دادگاه انقلاب حکم سنگین و غیر انسانی 6 سال زندان ،5 سال تبعید به گناباد و محرومیت مادام العمر از هرگونه فعالیت سیاسی و شرکت در احزاب و هواداری و مصاحبه و سخنرانی وتحلیل حوادث،به صورت کتبی یا شفاهی محکوم کرد.دادگاه تجدید نظر حکم دادگاه بدوی را مورد تایید قرار داد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،صدور احکام سنگین و غیر انسانی ، تبعید و در کنار مجرمین عادی قرار دادن زندانیان سیاسی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین االمللی خواستار پایان دادن به سکوت خود در قبال جنایت علیه بشریت در ایران و اقدامات عملی برای پایان دادن به این جنایتها است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

12 بهمن 1388 برابر با 01 فوریه 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: