۱۳۸۸ اسفند ۸, شنبه

خانواده زندانی به قتل رسیده تحت فشار و تهدید برای عدم پیگیری علت قتل فرزندشان

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،کرمانی و فرجی به منزل خانواده خدا دوست که فرزند آنها چند روز اخیر در اثر شکنجه های این 2 فرد به قتل رسیده مراجعه کردند و آنها را تهدید کردند که از پیگیری مسئله قتل فرزندشان خوداری کنند.

روز پنجشنبه 6 اسفند ماه کرمانی و فرجی به منزل خانواده یاور خدا دوست مراجعه کردند و این خانواده را تهدید کردند.کرمانی به این خانواده گفت: یاور بدلیل مصرف مقدار زیادی مواد مخدر از نوع شیشه فوت کرده است. کرمانی در ادامه تهدیداتش به این خانواده گفت: به نفع شما است که سکوت کنیدو این مسئله را در هیچ جایی پیگیری نکنید. کرمانی همچنین با تهدید به این خانواده تاکید می کند:تحت هیچ شرایطی با جایی و یا کسی در این مورد صحبت نکنید . چونکه فرزند دیگر شما هم آنجاست.

از طرفی دیگر روز پنجشنبه 6 بهمن ماه زندانیان بند 1 زندان گوهردشت کرج برای محکوم کردن این جنایت و ابراز تنفر به قتل این زندانی مراسم ختمی برای یاور خدا دوست که با شکنجه های وحشیانه و قرون وسطائی کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان گوهردشت کرج به قتل رسید برگزار کردند. این مراسم از ساعت 16:30 آغاز و تا ساعت 17:30 ادامه داشت.در این مراسم بیش از 600 زندانی شرکت داشتند.این مراسم در حسینیه سالن 1 بند 1 زندان گوهردشت برگزار شد.

لازم به یادآوری است یاور و لطیف خدا دوست دو برادر زندانی در سالن 3 بند1 زندان گوهردشت کرج در حال طی محکومیت خود بودند.آنها بعد از یورش گارد زندان به سلولهای انفرادی بند 1 زندان گوهردشت معروف به سگدونی منتقل شدند و مدتی بود که در آنجا در بازداشت بسر می بردند.روز دوشنبه 3 اسفند ماه یاور خدا دوست توسط کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان مورد شکنجه قرار می گیرد که در زیر شکنجه های آنها به قتل میرسد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،قتل زندانیان بی دفاع در زیر شکنجه های وحشیانه را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواهان اعزام یک هیئت بین المللی برای تحقیق در باره قتل زندانیان در ایران است و رسیدگی به جنایتهای این رژیم می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

08 اسفند 1388 برابر با 27 فوریه 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

گزارشگر شكنجه سازمان ملل متحد

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: