۱۳۸۸ بهمن ۲۱, چهارشنبه

زندانیان سیاسی سابق از شرکت کردن در تظاهرات 22 بهمن منع شدند

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، مامورین وزارت اطلاعات در روزهای اخیر تعداد زیادی از زندانیان سیاسی سابق را به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات احضار کرده اند و از آنها تعهد گرفته اند که در روز 22 بهمن حق شرکت در تظاهرات را ندارند.در صورت شرکت و دستگیر شدند بر مبنای قانون محاربه محاکمه خواهند شد.

در پی دستگیریهای گسترده و لاینقطع که همچنان ادامه داردواستمرار یافتن آن باعث شده که بندهای 209، 240،241 و سپاه زندان اوین را مملو از زندانی سیاسی کرده اند .در چند روز اخیر مامورین وزارت اطلاعات دست به شیوۀ جدید رعب و وحشت زده اند تا از حضور مردم در اعتراضات 22 بهمن بکاهند. تعداد زیادی از زندانیان سیاسی سابق را به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات احضار می کنند. احضار شدگان بیش از 4 ساعت مورد بازجوئی و تهدید قرار می گیرند . در پایان بازجوئیهای طولانی و تهدید آمیز افراد احضار شده باید برگه تعهد امضاء کنند که در تظاهرات 22 بهمن شرکت نخواهند کرد.

بازجویان وزارت اطلاعات زندانیان سیاسی را مورد تهدید قرار می دهند که در صورت شرکت در تظاهرات 22 بهمن و دستگیر شدن، آنها را بر مبنای قانون محاربه محاکمه و مجازات خواهند کرد.تعداد احضار شدگان به حدی زیاد است که آنها باید برای مدتی طولانی در انتظار بازجوئی باقی بمانند.با گرفتن تعهد از زندانیان سیاسی سابق عملا آنها را وادار به حبس خانگی کرده اند و دست بازجویان وزارت اطلاعات برای هرکار علیه آنها باز گذاشته شده است.

تعدادی از زندانیان سیاسی سابق این تهدیدات را پوچ و توخالی و نشانه ضعف و زبونی رژیم ولی فقیه می دانند و عزم جزم کرده اند که همراه با مردم در اعتراضات گسترده 22 بهمن شرکت کنند.آنها اعلام کرده اند که خونشان رنگین تر از خون جوانان وطن نیست.ما تا به حال در مسیر آزادی مردم دردها و رنجهای زیادی کشیده ایم و حاصل رنجهایمان و رنج ملت ایران که همانا رسیدن به آزادی است عیان گشته است.

ولی فقیه علی خامنه ای تمامی ظرفیت وشیوه های سرکوب را بکار می برد تا از اعتراضات گسترده مردم ایران برای رسیدن به آزادی و دمکراسی ممانعت کند. از طرفی دیگر ابعاد رعب و وحشت رژیم ولی فقیه را از مردم ایران عیان می کند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،احظار ، بازجوئی ،وادار به دادن تعهد و تهدید آنها به محاکمه بر مبنای قانون محاربه را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به اعمال سرکوبگران رژیم ولی فقیه علیه مردم ایران است

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

21 بهمن 1388 برابر با 10 فوریه 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: