۱۳۸۸ بهمن ۲۰, سه‌شنبه

یورشهای وحشیانه و دستگیریهای گسترده در آستانه 22 بهمن همچنان ادامه دارد

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورشها و دستگیریها گسترده مامورین وزارت اطلاعات در آستانه 22 بهمن به فعالین اجتماعی، دانشجوئی ،حامیان مادران عزادار و سایر اقشار جامعه برای ایجاد جو رعب و وحشت برای کاهش دادن ابعاد گسترده اعتراضات مردم در روز 22 بهمن همچنان ادامه دارد. مامورین وزارت اطلاعات شب گذشته با یورش به منازل تعدادی از فعالین اجتماعی،دانشجوئی و حامیان مادران عزادار آنها را دستگیر و به بند مخوف 209 منتقل شدند.

دوشنبه شب 19 بهمن ماه از ساعت 22:30 یورشها آغاز شد. اولین یورش به منزل آقای احسنی بود که منجر به دستگیری 2 فرزند اوبه نام های نادر و الهام احسنی گردید.مامورین وزارت اطلاعات در این یورش 5 ماشین مملو از نیرو را بکار بردند. پنج نفر نفر آنها به فرماندهی شخصی بنام حقگو وارد منزل شدند . آنها خانم الهام احسنی و آقای نادر احسنی را دستگیر کردند و بعد از آن اقدام به بازرسی منزل نمودند و کامپیوتر خاتواده و تلفن همراه آنها را با خود بردند.

نادر احسنی از فعالین دانشجوئی و از دستگیر شدگان 16 آذر 1386 می باشد. او اخیرا بنابه احضاریه ای که از اجرای احکام دادگاه انقلاب دریافت کرده بود برای به اجرا در آوردن حکم غیر انسانی 1 سال زندان باید خودش را به زندان معرفی می کرد.

خانم الهام احسنی کارشناس امور بهداشت و استادیار دانشگاه ملی (بهشتی) و از فعالین اجتماعی می باشد.او در 2 ان.جی.او فعال است. ان.جی. او. انجمن گلهای زندگی که به مبتلایان بیماری اچ. آی. وی کمک می کند و ان.جی.او. جهان شایسته برای کودکان که به کودکان کار و خیابانی کمک می کرد.خانم احسنی همچنین در سایر فعالیتهای اجتماعی شرکت داشتند.

حوالی ساعت 23:30 مامورین وزارت اطلاعات به منزل خانم ژیلا اکرم زاده 49 ساله یکی از حامیان مادران عزادار یورش بردند و 5 نفر از مامورین وزارت اطلاعات به زور به درون منزل وارد شدند آنها منزل را مورد بازرسی قرار دادند و کامپیوتر خانواده،دفترچه تلفن،سی.دی،دست نوشته ها و دفتر یاداشت و تلفن همراه با سایر وسائل شخصی را با خود بردند. پس از بازرسی طولانی خانم ژیلا اکرم زاده را دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل کردند.خانم اکرم زاده پیش از این در تجمع اعتراضی مادران عزادار در پارک لاله دستگیر شده بودو چند روز را در بازداشت بسر برده بود.مامورین وزارت اطلاعات صبح امروز به خانواده اکرم زاده تماس گرفتند و آنها را با توهین تهدید کردند که در صورت انتشار خبر دستگیر او آنها را هم بازداشت خواهند کرد.

بامداد روز یکشنبه 17 بهمن ماه حوالی ساعت 03:30 مامورین وزارت اطلاعات به منزل یکی دیگر از حامیان مادران عزادار بنام خانم گلی ... 49 ساله متاهل و دارای 2 فرزند یورش بردند و اورا دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل کردند.مامورین وزارت اطلاعات همچنین منزل او را مورد بازرسی قرار دادند و کامپیوتر،تلفن همراه،دفترچه تلفن و سایر وسائل خصوصی او را با خود بردند.

این یورشها در آستانه 22 بهمن به دستور شخص علی خامنه ای و با کمک بازوی امنیتی و به اصطلاح قاضی وی صورت می گیرد.دستورات علی خامنه ای بوسیله صادق لاریجانی و عناصر اطلاعاتی که تحت نام قوۀ قضائیه به اجرا در آورده می شود. بازجویان وزارت اطلاعات دستگیر شدگان رادر شکنجه گاه بند 209 زندان اوین برای گرفتن اعترافات دروغین تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی قرار میدهند تا علیه آنها پرونده سازی نمایند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،یورشهای وحشیانه به منازل فعالین اجتماعی،دانشجوئی و حامیان مادران عزادار که به دستور علی خامنه ای صورت می گیرد را محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل ،کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواهان تشکیل جلسه اصطراری شورای امنیت سازمان ملل برای رسیدگی به جنایت علیه بشریت که توسط شخص خامنه ای علیه مردم ایران اعمال می شود است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

20 بهمن 1388 برابر با 09 فوریه 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: