۱۳۸۸ بهمن ۲۱, چهارشنبه

زندانیان بند 1 زندان گوهردشت کرج را آزاد کردند

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، صبح امروز زندانیان بند1 زندان گوهردشت کرج در اعتراض به یورشهای وحشیانه گارد زندان اقدام به آزاد کردن بند 1 از دست شکنجه گران زندان گوهر دشت نمودند.بند 1 زندان گوهردشت کرج را بطور کامل در کنترل زندانیان است.

روز چهارشنبه 21 بهمن ماه حوالی ساعت 10:30 فردی بنام آخریان رئیس بند 1 به زندانیان اعلام می کند که برای مدت طولانی و در سرمای زیاد به محوطه بند باید منتقل شوند. زندانیان از این حرکت سرکوبگرانه که بطور مستمر صورت می گیرد امتناع کردند. بعد از مدتی آخریان با 50 نفر از گارد ویژه به سوی زندانیان یورش برد و آنها را با باتون مورد ضرب وشتم وحشیانه قرار داد.

زندانیان در مقابل وحشیگری گارد ویژه که حملات آنها تقریبا بصورت روزانه در آمده است مقاومت کردند و از خود به دفاع برخواستند. آنها گارد ویژه را مورد گوشمالی قرار دادند و آخرین رئیس بند 1 را به خاطر توهین و شکنجه های ضد انسانی و وحشیانه علیه زندانیان سیاسی و سایر زندانیان شدیدا گوشمالی دادند بطوری که او عریان همراه با گارد زندان از بند 1 فرار کردند.

در حال حاضر سالن1 طبقه هکف و سالن 3 طبقه 2 در کنترل کامل زندانیان می باشد و دربها بر روی گارد و پاسداربندها بسته شده است. علی حاج کاظم رئیس زندان علی محمدی معاون زندان و کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان در حال مذاکره با زندانیان می باشند.

گزارشات حاکی از آن است که قصد دارند گارد ویژه را برای سرکوب زندانیان وارد عمل کنند.این عمل می تواند جان تعداد زیادی از زندانیان را به خطر اندازد و خطر جدی برای جان 700 زندانی این بند وجود دارد.

همجنین زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی در این بند بسر می برد و خطر جدی متوجه جان این زندانی سیاسی است در صورت یورش گارد به این بند و سرکوب آنها احتمال وقوع یک فاجعه می رود.

آخریان از شکنجه گران بدنام زندان گوهردشت کرج است او تا به حال در شکنجه زندانیان سیاسی بند 2 ،4،6 و در حال حاضر بند 1 نقش داشته است. او در قتل زنده یاد امیر حسین حشمت ساران و شکنجه بهروز جاوید طهرانی،افشین بایمانی و سایر زندانیان سیاسی و زندانیان عادی نقش داشته است .بدلیل رفتارهای وحشیانه مدتی بصورت تنبیهی به زندان قزل حصار منتقل شده بود.

پس از اعتراضات گسترده مردم ایران در روز عاشورا حملات سیستماتیک و مستمر گارد زندان که به دستور علی حاج کاظم وکرمانی وفرجی می باشد.علیه زندانیان سیاسی و سایر زندانیان به صورت روزانه صورت می گیرد و آنها را با باتون وحشیانه مورد یورش و ضرب و جرح قرار می دهند و تا به حال زندانیان در اثر این یورشهای وحشیانه گارد دچار شکستگی اعضای بدن،زخمی شدند و مصدوم شده اند و جان آنها بخاطر حملا وحشیانه به لبشان رسیده است. این حملات بطور مستمر در بندها و سالنهای زندان گوهردشت همچنان ادامه دارد.

عمل شجاعانه امروز زندانیان در مقابل طرحهای سرکوبگرانه ولی فقیه که با دستگیریهای گسترده سعی در ایجاد رعب و وحشت دارد نشان داد مردم نه تنها از این طرفندها حراسی به دل راه نمی دهند بلکه شکنجه گاهها را تبدیل به کانون مقاومت و عصیان می کنند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، شکنجه و اذیت و آزار زندانیان سیاسی وسایر زندانیان که بصورت سیستماتیک علیه آنها بکار برده می شود را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار تشیکیل جلسه اصطراری برای رسیدگی به جنایت علیه بشریت در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

21 بهمن 1388 برابر با 10 فوریه 2010


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: