۱۳۸۸ بهمن ۲۱, چهارشنبه

علی حاج کاظم وادار به تن دادن به خواسته های زندانیان بند 1 شد

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،در پی به کنترل در آوردن بند 1 زندان گوهردشت کرج ،زندانیان این بند علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت کرج را وادار به تن دادن به خواسته های خود کردند.

در پی به کنترل در آمدن بند1 زندان گوهردشت کرج ، که منجر به زخمی شدن یکی از افراد مهاجم گارد زندان بنام علی نوری نژاد که او را به بیمارستان فدایی منتقل کردند. علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت همراه با علی محمدی معاون زندان و کرمانی رئیس حفاظات زندان برای مذاکره با زندانیان مراجعه کردند. آنها از ورود به بند بخاطر خشم حاکم بر زندانیان خوداری کردند. مذاکره دم درب ورودی بند با زندانیان صورت گرفت. علی حاج کاظم رئیس زندان،حسن آخریان رئیس بند 1 زندان گوهردشت بخاطر رفتارهای وحشیانه با زندانیان در معرض آنها مورد مواخذه قرار داد. علی حاج کاظم قصد داشت که 2 زندانی را به خاطر شرکت در اعتراضات امروز و به کنترل در آوردن این بند نقش داشتند را به سلولهای انفرادی منتقل کند که با اعتراض گسترده زندانیان مواجه شد و به علی حاج کاظم اعلام کردند یا همه به سلول انفرادی می رویم و یا اینکه هیچ کس به سلول انفرادی انتقال نخواهد یافت. علی حاج کاظم با این خواسته زندانیان موافقت کرد. سپس زندانیان سایر خواسته های خود را مطرح کردند و خواستار رسیدگی فوری به آنها شدند.

زندانیان خواسته های خود را به قرار زیر اعلام کردند : 1- متوقف کردن حملات گارد زندان به زندانیان 2- عدم مورد مواخذه قرار دادن زندانیان به دلیل اعتراضات امروز و به کنترل در آوردن این بند 3- برکناری حسن آخریان رئیس بند 1 زندان گوهردشت کرج 4- روشن کردن وسائل گرمایی 5- قرار دادن لباس در اختیار زندانیان که دچار ناراحتی روحی شدید هستند 6- پایان دادن به محدودیتهای غیر انسانی نسبت به حقوق اولیه زندانیان

علی حاج کاظم با تمامی خواسته های زندانیان موافقت کرد و برای اطمینان دادن به آنها که خواستهای آنها را بر آورده خواهد کرد دستور داد که وسائل گرمایی را روشن کنند و لباس در اختیار زندانیان که دچار ناراحتی روحی شدید هستند قرار دهند.زندانیان همچنین تاکید کردند که از این لحظه به بعد حسن آخریان رئیس بند1 زندان گوهردشت حق ورود به این بند را ندارد و در صورت ورود به این بند عواقب آن را باید بپذیرد.

زندانیان پس از اینکه علی حاج کاظم و سایر شکنجه گران این زندان را وادار به تن دادن به خواسته های خود کردند. شرایط بند به حالت عادی خود بازگشت

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،پیروزی زندانیان در رسیدن به خواسته های خود را به آنها تبریک می گوید.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

21 بهمن 1388 برابر با 10 فوریه 2010


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: