۱۳۸۸ مهر ۱۴, سه‌شنبه

سلب امکانات اولیه و تحت فشار قرار دادن زنان زندانیان سیاسی در زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده از بند زنان زندان اوین ، زنان زندانیان سیاسی از قرنطینه به بند زنان زندان اوین منتقل شدند و به آنها گفته شده است که پتوهای زیر انداز و روانداز را باید خانواده های آنها با شرایط تعیین شده توسط زندان تامین کنند.

از اوایل هفتۀ گذشته تمامی زنان زندانی سیاسی از قرنطینه به بند زنان منتقل شدند و تقریبا همۀ آنها در یک سلول بسر می برند. شبنم مددزاده و مهسا نادری دانشجویان زندانی ،فاطمه ضیائی ،عاطفه نبوی و ....، همراه با سایر زندانیان سیاسی که از قبل در این بند زندانی بودند مانند خانم صدیقه فلاحت نژاد و نازیلا دشتی قرار دارند.

از طرفی دیگر به زندانیان سیاسی اعلام شده است که پتوهای زیر انداز و روانداز را که برای استراحت استفاده می کنند باید توسط خانواده های آن تامین شود . پتوها باید شرایطی را که زندان تعیین می کند را دارا باشد که از جملۀ آنها حاشیه نداشتن پتوها یافتن چنین پتوهایی در بازار به سختی می باشد همچنین به زندانیان اعلام شده است که هر 6 ماه یکبار لباسهای مورد نیاز خود را با شرایط تعیین شده از طرف زندان از طرف خانواده های آنها باید تامین شود.

وضعیت غذائی زندان به لحاظ کمی وکیفی بسیار کم و غیر قابل قابل مصرف است .زندانیان باید عملا غذای مورد نیاز خود را از فروشگاه زندان با چندین برابر قیمت معمول خریداری نمایند. کیفیت مواد غذائی آن پایین و در اکثر موارد تاریخ مصرف آن گذشته است . این فروشگاهها برای اخاذی از زندانیان بی دفاع توسط عوامل زندان برپا شده است . زندانیان سیاسی همچنین باید ماهیانه مبلغی را بابت بودن در سلول به زندان بپردازند. در حالی که هزینه تاسیسات دولتی از پول مالیات و امکانات ملی مردم ایران بودجه سازی می شود.

همچنین چندین برابر ظرفیت سلولها، زندانی در آن جای داده شده است و وضعیت بهداشتی سلولها اسف بار است . زندانیان سیاسی از درمان جدی محروم هستند و ناراحتی های حاد آنها را با مسکن بصورت مقطعی درمان می کنند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،قطع امکانات اولیه بر روی زندانیان و تحت فشارهای مختلف قرار دادن آنها را محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار اقدامات عملی و فوری برای پایان دادن به شرایط غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی زن در ایران است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

14 مهر 1388 برابر با 06 اکتبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

دفتر دبیرکل سازمان ملل

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://hrdai.blogspot.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: