۱۳۸۸ مهر ۱۳, دوشنبه

اسامی تعدادی از دستگیر شدگان ورزشگاه آزادی و تجمع اعتراضی خانواده ها

بنابه گزارشات رسیده ،دهها نفر از خانواده های دستگیر شدگان ورزشگاه آزادی و همچنین دستگیرشدگان27 شهریور در مقابل زندان اوین و دادگاه انقلاب تجمع کردند و خواهان آزادی فرزندان و بستگان خود شدند.

روز دوشنبه 13 مهرماه بیش از 80 نفر از خانواده بازداشت شده ها در سالن ملاقات زندان اوين تجمع كردند و خواستار ملاقات با عزيزان خود بودند.در بين اين خانواده ها ، خانواده بازداشت شده هاي روز جمعه در ورزشگاه آزادي نيز حضور داشتند. به آنها اطلاع داده شد فرزندان و بستگانشان که روز جمعه در ورزشگاه آزادی و پیرامون آن بازداشت شدند به زندان اوين منتقل شده اند.

اما هنوز هيچ گونه خبري از وضعيت و شرایط و علت بازداشت آنها به خانواده ها داده نشد و نام برخي از آنها هنوز به تاييد دادگاه انقلاب نرسيده است.

تعدادی از جوانان هنگام خروج از ورزشگاه آزادی و سر دادن شعار علیه رژیم با یورش مامورین سرکوبگر مواجه شدند و آماج باتونهای نیروهای سرکوبگر ولی فقیه قرار گرفتند که تعدادی مجروح شدند از جملۀ آن آقایی با نام ا.م از ناحیه سر و زانو مورد اصابت باتون قرار گرفت که باعث زخمی شدن و خونریزی در ناحیه سر وی شد و زانوهای وی در اثر ضربات باتون متورم شده است.

امروز به اكثر خانواده بازداشت شده هاي روز جمعه 27 شهريور براي اولين بار اجازه ملاقات كابيني داده شد .بیشتر خانواده ها بعد از بازگشت از ملاقات از ضعف جسمي و شرایط سخت عزيزانشان شكايت مي كردند و اينكه هنوز تكليف و وضعيت آنها روشن نشده است.به برخي وعده آزادي داده اند و به برخي دیگر گفته اند تا زمان تشكيل دادگاه در اينجا آب خنك خواهيد خورد.

اما به خانواده هايي كه عزيزانشان روز جمعه در ورزشگاه آزادي بازداشت شده اند اجازه ملاقات داده نشد و زماني كه خانواده ها از اين وضعيت شكايت و اعتراض مي كردند كه مگر عزيزان آنها جنايت كرده اند كه نبايد ملاقات داشته باشند به آنها گفته شد در اينجا هيچ چيز دست ما نيست به دادگاه انقلاب مراجعه كنيد.

تعدادي ديگر از اعضا خانواده بازداشت شده ها هم براي روشن شدن وضعيت عزيزانشان به دادگاه انقلاب مراجعه كردند .كه تعداد انها به دهها نفر مي رسد .

ديروز زماني كه خانواده ها با دفتر حداد و حيدري فر تماس می گرفتند به آنها گفته شد براي آزادي عزیزانشان وثيقه يا سند تهيه كنند .خانواده ها طی ديروز و امروز با تمام مشكلات وثيقه را تهيه كرده و تمام كارهاي اداري آن را انجام داده بودند. اما در پايان كار منشی دفتر حداد و حيدري فر به آنها گفتند پرونده هنوز تمكيل نشده بعدا به شما خبر مي دهيم. خانواده ها با عصبانيت هر چه تمام تر برمي گشتند و احمدي نژاد و خامنه اي را لعن و نفرين مي كردند.

لیست اسامي عده اي از بازداشت شده هاي روز جمعه 10 مهرماه در درون و پیرامون ورزشگاه آزادی برای ارسال به سازمانهای حقوق بشری و اطلاع عموم انتشار می یابد.

1-محمد حسين كرمي 28 ساله شغل ازاد

2-ساسان شاه حسيني 32 ساله فوق ديپلم رياضي

3- عليرضا علي آقايي 27 ساله ليسانس برق

4- جواد بيات 35 ساله و متاهل شغل آزاد

5- امير سخايي 24 ساله دانشجوي عمران دانشگاه آزاد واحد تهران مركز

6- سعيد برزگر پور 17 ساله محصل

7- فردين منوچهري آذر29 ساله ديپلم شغل آزاد

8- طاها جمشيدي 22 ساله دانشجوي جغرافي

9- كيهان حسيني بيجاري 30 ساله ليسانس كامپيوتر

10- حسن رشيدي 26 ساله ليسانس زبان انگليسي و كارمند بخش خصوصي

11- مهدي علي آبادي 27 ساله شغل آزاد

12- ابراهيم بيات اسكويي 32 ساله و متاهل شغل آزاد

13- كريم اسماعيلي 29 ساله شغل آزاد

14- علي مصطفي پور 20 ساله دانشجوي مديريت صنعتي

15- علي نورايي 25 ساله ديپلم

16- بهروز بهرامي 28 ساله فوق ديپلم الكترونيك

17-محمد مهدي صالحي 30 ساله شغل آزاد ليسانس تربيت بدني

18-امير گرشاسبي 30 ساله ليسانس نرم افزار

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورشهای وحشیانه به اعتراض کنندگان ،مورد ضرب و جرح قرار دادن آنها ،بازداشت و در بی اطلاعی قرار دادن خانواده های آنها را محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در مقابل جنایتهای روزانه که بدستور و توسط ولی فقیه صورت می گیرد سکوت پیشه نکنند و با ارجاع پرونده این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد به جنایتها علیه بشریت این رژیم رسیدگی نمایند.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

13 مهر 1388 برابر با 5 سبتامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

دفتر دبیرکل سازمان ملل

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: