۱۳۸۸ مهر ۲۷, دوشنبه

خارج کردن زندانی سیاسی ازبخش جراحی و تبعید او به زندان گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسیده از بند 350 زندان اوین ، زندانی سیاسی میثاق یزدان نژاد در حالی که برای عمل جراحی در حال آماده شدن بود از تخت بیمارستان خارج نمودند و به زندان گوهردشت کرج تبعید کردند.

روز شنبه 25 مهرماه دانشجوی زندانی میثاق یزدان نژاد دچار ناراحتی جسمی می شود و او را ابتدا به بهداری زندان منتقل می کنند ولی به خاطر حاد بودن وضعیت جسمی اش به بیمارستان طالقانی تهران منتقل می شود. در بیمارستان طالقانی تهران بخاطر حاد بودن وضعیتش بلافاصله به بخش جراحی بیمارستان منتقل می شود و آزمایشات لازم برای انجام عمل جراحی شروع می شود و او آماده عمل جراحی می کنند . ولی در آخرین لحظات دانشجوی زندانی را از تخت عمل جراحی خارج می کنند و او را به بهداری زندان اوین منتقل می کنند. . میثاق یزدان نژاد که از درد شدید به خود می پیچید و باید تحت عمل جراحی فوری قرار می گرفت. بعد از ظهر روز یکشنبه 26 مهرماه از بهداری زندان اوین به قرنطینه زندان گوهردشت کرج تبعید شد. با این عمل ضد بشری جان این زندانی را در معرض خطر جدی قرار داده اند. از لحظه انتقال این دانشجو تا به حال هیچ خبری از وضعیت و شرایط او در دست نیست.

میثاق یزادن نژاد 23 ساله دانشجوی رشتۀ مترجمی زبان دانشگاه پیام نور شهریار روز دوشنبه 16 شهریور ماه در شعبۀ 15 دادگاه انقلاب توسط صلواتی به 14 سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت محکوم شد. نسبت به این حکم غیر انسانی وکیل وی اعتراض نمود ودر دادگاه تجدید نظر تحت بررسی است و طبق قوانین آنها تا زمان مشخص شدن حکم نباید در شرایط او تغییری صورت می گرفت ولی بازجویان وزارت اطلاعات بدون توجه به اعتراض وکیلش دستور تبعید او را صادر کردند.

دانشجوی زندانی میثاق یزدان نژاد روز 18 شهریور 1386 با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزل پدری وی، او را پس از ضرب و شتم وحشیانه دستگیر و به بند مخوف 209 زندان اوین منتقل کردند. او بیش از 90 روز در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفت و در مجموع 165 روز را در بند 209 بسر برد و سپس به بند 350 زندان اوین منتقل گردید .به زندانی سیاسی میثاق یزدان نژاد اتهامات متعددی نسبت داده شد که از جملۀ آنها شرکت در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367 دستگیر / رفتن به قرارگاه اشرف جهت دیدار با خواهرش/زندانی سیاسی بودن پدر و مادرش/ اعدام دائیهایش/ ارتباط ایمیلی با سازمان مجاهدین خلق مورد محاکمه قرار گرفت و 2 سال را در حالت بلاتکلیفی بسر برد.

لازم به یادآوری است که 3 دائی میثاق یزدان نژاد به نام های ابراهیم سنجری 32 ساله،حسین سنجری 28 ساله و حسن سنجری 24 ساله توسط این رژیم اعدام شدند. پدر و مادر زندانی سیاسی میثاق یزدان نژاد خانم اکرم سنجری همراه با فرزند خورد سالش و آقای مجتبی یزدان نژاد در دهۀ 60 هر کدام به 3 سال زندان با شرایط طاقت فرسا بسر بردند

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،خارج کردن زندانی سیاسی از بخش جراحی و تبعید او به زندان گوهرشت کرج که جان او را در معرض خطر جدی قرار میدهد را محکوم می کند. و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات فوری برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

27 مهر 1388 برابر با 19 اکتبر 2009

وضعیت زندانیان فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. :0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: