۱۳۸۸ مهر ۲۸, سه‌شنبه

دستگیری همسر یکی از بازاریان شناخته شده بازار تهران

بنابه گزارشات رسیده ، خانم مریم النگی همسر محسن دکمه چی از بازاریان شناخته شده بازار تهران هفتۀ گذشته با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل گردید.

خانم مریم النگی 48 ساله روز یکشنبه 19 مهرماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل گردید .در یورش به منزل آقای دکمه چی 5 نفر از مامورین وزارت اطلاعات شرکت داشتند که 3 نفر از آنها مرد و 2 نفر دیگر مامور زن بودند.مامورین وزارت اطلاعات حوالی ساعت 11:30 به منزل آقای دکمه چی یورش بردند و تا ساعت 13:45 مشغول بازرسی از تمامی نقاط منزل آنها بودند،بازرسی و حشیانه و غیر انسانی بود که باعث تخریب بعضی از وسائل منزل آنها گردید . همزمان با بازرسی یکی از مامورین وزارت اطلاعات از تمامی نقاط خانه و فرزند آقای دکمه چی فیلمبرداری می کرد.

مامورین وزارت اطلاعات وسائل شخصی این خانواده را جمع آوری کردند و با خود بردند از جملۀ آنها آلبوم عکس خانوادگی،مدارک شخصی،سی. دی آموزش زبان و دسته چک آنها بود.

خانم النگی و فرزندش توسط سر بازجوی وزارت اطلاعات که با نام مستعار علوی است تهدید به بازداشت شده بود. روش رذیلانه و غیر انسانی که مامورین وزارت اطلاعات بکار می برد دستگیری اعضای خانواده برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی است.خانم النگی از ناراحتی جسمی رنج می برد و به او حتی اجازه بردن داروهایش داده نشد. همچنین از زمان دستگیری وی تا به حال هیچ خبری از وضعیت و شرایطش در دست نیست

لازم به یادآوری است همسر ایشان آقای محسن دکمه چی 52 ساله و از بازاریان شناخته شده بازار تهران 16 شهریور ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات به محل کسب ایشان دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل گردید.از زمان انتقال او به بند 209 تا به حال از وضعیت و شرایط وی هیچ خبری در دست نیست

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش به منازل و دستگیری اعضای خانواده برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران خواهان ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل است .

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
28 مهر 1388 برابر با 20 اکتبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: