۱۳۸۸ مهر ۲۷, دوشنبه

انتقال 2 زندانی سیاسی از بند 350 به بند سپاه زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده از بند 350 زندان اوین ، پس از یورش وحشیانه، روز شنبه زندانیان سیاسی علی صارمی و سید ظهور نبوی از بند 350 زندان اوین به سلولهای انفرادی بند سپاه منتقل کردند.

روز شنبه 25 مهرماه زندانیان سیاسی علی صارمی و سید ظهور نبوی به صورت ناگهانی از سلولهای خود در بند 350 خارج و به سلولهای انفرادی بند سپاه منتقل کردند. بند سپاه دارای شرایط غیر انسانی است و زندانیان در این بند تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی قرار می گیرند. بازجویان این بند از اعضای سپاه پاسداران می باشد . اکثر دستگیر شدگان اخیر در این بند زندانی بودن و در اینجا تحت شکنجه های طاقت فرسا قرار می دادند تا به اعتراف علیه خود وادار کنند.

لازم به یاد آوری است روز چهارشنبه شب 22 مهرماه با جمع کردند 150 نفر از زندانیان عادی و خطرناک در حسینیه بند 350 زندان اوین، آخوندی بنام روغنی که به جرم فساد اخلاق و کلاهبرداری دستگیر و در زندان بسر می برد زندانیان عادی و خطرناک را علیه زندانیان سیاسی تحریک و تشویق به حمله به آنها می کرد. روغنی و مسلم نجف آبادی با 150 نفر از زندانیان عادی و خطرناک به سوی سلول زندانیان سیاسی یورش بردند . این حمله تحت نظارت بزرگ نیا از شکنجه گران شناخته شده و رئیس بند 350 صورت گرفت. عدالت ولی فقیه در حق زندانیان سیاسی بی دفاع که مورد تهاجم عناصرش قرار گرفته بودند اینگونه به اجرا در می آید به جای مواخذه مهاجمین زندانیان سیاسی را به شکنجه گاه می فرستد.

بازجویان وزارت اطلاعات ، صداقت رئیس زندان اوین ،رئیس و معاون حفاظت و اطلاعات زندان اوین و بزرگ نیا رئیس بند 350 از عوامل اصلی فشار و محدودیتها علیه زندانیان سیاسی هستند .

در حال حاضر 3 زندانیان سیاسی در بند 350 زندان اوین بسر می برند. آقای علی صارمی 62 ساله از دستگیر شدگان مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی 67 می باشد و بیش از 2 سال است که در بلاتکلیفی بسر می برد. او در طی 4 بار بازداشت 20 سال است که در زندانهای این رژیم بسر می برد،سید ظهور نبوی چاشمی بیش از 50 سال سن دارد و از مقاله نویسان سرزمین آریائی است که به 4 سال زندان محکوم شده است و دانشجوی زندانی میثاق یزدان نژاد 22 ساله از دستگیر شدگان نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 است و اخیرا به 14 سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت محکوم شد.3 تن از دائیهای آقای یزدان نژاد در دهۀ 1360 اعدام شدند و مادر و پدر او چندین سال را در زندان بسر برده اند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، انتقال زندانیان سیاسی به بند سپاه که جان آنها را در معرض خطر جدی قرار میدهد را محکوم می کند و از کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به شرایط طاقت فرسا علیه زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

27 مهر 1388 برابر با 19 اکتبر 2009

وضعیت زندانیان فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. :0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: