۱۳۸۸ مهر ۱۸, شنبه

10 اکتبر روز جهانی علیه اعدام

10 اکتبر روز جهانی علیه اعدام ،روزی که جهان متمدن و آگاه علیه گرفتن جان انسانها به هر بهانه ای به اعتراض بر می خیزد و علیه شیوه های قرون وسطائی و دوران جهل بر می شورد. شیوه های مختلف گرفتن جان انسانها، که ابزاری است در دست حکومت های دیکتاتور علیه ،مخالفان سیاسی ،مذهبی و قومیتی و یا حتی علیه قربانیان اجتماعی خود بکار برده می شود.

حکومتهای خود کامه اعدام مخالفین سیاسی ،مذهبی،قومیتی و قربانیان اجتماعی خود را با عنواین مختلف مانند ؛تجزیه طلب،تروریست، ملحد،منافق،محارب،مفسد ،اشرار و غیره به اعمال ضد بشری خود مشروعیت می بخشد.

در طی 30 ساله گذاشته در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم در ایران هزاران نفر باعناوین مختلف اعدام شدند. کودکان،زنان باردار،زخمی شدگان بر برانکارد،جوانان و زنان و مردان سالخورده در دادگاههای چند دقیقه ای بدون داشتن وکیل و حق دفاع از خود اعدام شدند.جنایت علیه دختران بسا هولناکتر بود قبل از اعدام مورد تجاوز قرار می گرفتند تا به بهشت که گویا آنان کلید داران آن هستند راه نیابند.اعدام مخالفین سیاسی خود که گاها به دهها نفر در روز می رسید ادامه دادن.

تا اینکه در سال 1367 اعدام زنان و مردان آزادیخواه ابعاد گسترده ای بخود گرفت و تنها در چند هفته هزاران زندانی سیاسی بی دفاع اعدام شدند. آنها در مقابل کمسیون مرگ قرار می گرفتند و در معرض چند سئوال قرار داده می شدند و اگر پاسخها دلخواه کمسیون مرگ نبود حکم اعدام آنها صادر می گردید. در این سالها سعی می شد که اعدام ها در خفا صورت گیرد و نهایت تلاش خود را بکار می بردند تا مردم و جهانیان از آن قتل عام ها آگاهی نیابند.

در طی ریاست جمهوری احمدی نژاد رئیس جمهور ولی فقیه اعدام های گروهی ابعاد تازه ای بخود گرفت. اعدام های گروهی با اعلام قبلی و با پخش کردن فیلمهای آن از تلویزیون و انتشار تصاویر آن در روزنامه صورت می گرفت. اعدام های قربانیان اجتماعی خود که اکثرا جوانان بودند بصورت هفتگی و گاها چند بار در هفته تکرار می شد و اخبار اعدام ها را به عمد در رسانه ها اعلام می کردند.هدف از این اعدامها ایجاد رعب و وحشت در بین مردم است.

موج اعدامها، اعدام کودکان را در بر گرفته و تا به حال بنابه گزارشات روزنامه های دولتی ده ها کودک قربانیان اجتماعی این رژیم اعدام شدند. و در حال حاضر بیش از 100 کودک در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برند.

در حالی روز جهانی علیه اعدام را گرامی میداریم که 2 جوان بنام های بهنود شجاعی و صفر انگوتی که در سنین کودکی مرتکب جرم شده اند و همچنین خانم اکرم مهدوی در آستانه اعدام قرار دارند.رژیم ولی فقیه به هیچ قانون و قاعده ای پابند نیست نه به قوانین بین المللی ونه به مناسبتهای جهانی آن (روز جهانی علیه اعدام و یا روز جهانی نقض حقوق بشرو... ) این رژیم در ستیز با جهان و مناسبتهای آن، در این روزها به اعمال غیر انسانی خود شدت می بخشد. و نه به قوانین مذهبی که مدعی پیروی از آن است . اعتراضات کنندگان اخیر در زندان بسر می برند و در دادگاههای فرمایشی مورد محاکمه قرار گرفته اند و خطر جدی اعدام جان آنها را تهدید می کند . در آستانه این روز چندین هموطن خوزستانی ما محکوم به اعدام شده اند و صدها زندانی در زندانهای مختلف ایران در انتظار اعدام بسر می برند.

متاسفانه سکوت و بی عملی جامعه جهانی در مقابل جنایتهای که لاینقطع علیه مردم ایران صورت می گیرد باعث شده که آنان مرزهای جدیدی از جنایت علیه بشریت را طی کنند که تاریخ کمتر به خود دیده .

لذا در این روز برای گرفتن ابزار رعب و وحشت اعدام از دست رژیم ولی فقیه و پایان دادن به این همه درد و رنج و محنت مردم ایران لغو حکم اعدام در ایران را بعنوان خواسته ملی قرار دهیم و با متشکل شدن و در کنار هم قرار گرفتن این صدا را رساتر کنیم و تا رسیدن به خواسته های خود از تلاش و کوشش باز نیستیم.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، روز جهانی علیه اعدام را گرامی میدارد و از عموم هموطنان می خواهد که در این را راستا برای لغو حکم اعدام تلاش نمایند و از مراجعه بین المللی خواستار اقدامات عملی و فوری برای پایان دادن به اعدامهای گسترده و مستمر در ایران است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
18 مهر 1388 برابر با 10 اکتبر 2009



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 003162072019

هیچ نظری موجود نیست: