۱۳۸۸ مهر ۲۸, سه‌شنبه

یورش نیروی انتظامی به دستفروشان محروم

در طي چند روز اخير حكومت تعداد ماموران انتظامي مستقر در مسيرهاي مختلف مترو را افزايش داده است كه در برخي از ايستگاهها همچون صادقيه تعداد آنها به 30 -25 نفر مي رسد.بعد از ظهر روز دوشنبه27 مهرماه همزمان و بطور گسترده نيروهاي انتظامي مستقر دربعضی از ايستگاههاي مترو شروع به بازداشت خانمها ( دختران و زناني ) كردند كه در متروها اجناس خود را مي فروشند و كسب درآمد مي كنند .

هنگام ورود مترو به داخل ايستگاهها ماموران نيروي انتظامي در مقابل درب هاي خروجي مترو در قسمت خانمها مي ايستادند و خانم ها را كنترل مي كردند آنهايي را كه ساك و يا چمدان با خود داشتند به گوشه اي مي بردند تا اجناس داخل آن را بازرسي كنند آنها را بازداشت و كليه اجناس آنها را ضيط مي كردند.

تعدادي از اين خانمها با ديدن ماموران نيروي انتظامي از ترس بازداشت و ضبط وسايلشان فرار مي كردند اما ماموران نيروي انتظامي به دنبالشان مي رفتند .

اكثر اين زنان و دختران بي سرپرست و بیکار هستند و براي امرار معاش خود و خانواده برخي از اجناس از قبيل پوشاك ، مواد خوراكي ( كيك ، بيسكويت ،آدامس ) وسايل تزييني ، فال ،‌دستمال كاغذي را در داخل متروها مي فروشند التماس مي كردند كه وسايلشان را نگيرند چرا كه با زحمت توانسته اند با سرمايه اي اندك اين وسايل را خريداري كنند.

اما ماموران بر سر آنها داد مي زدند ووحشیانه با آنها برخورد مي کردند. برخي ازمردم نسبت به اين حركت نيروي انتظامي اعتراض می كردند كه ماموران نيروي انتظامي با لحن تندي با آنها برخورد كردند كه به شما ربطي ندارد .

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
28 مهر 1388 برابر با 20 اکتبر 2009



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: