۱۳۸۸ آبان ۹, شنبه

مادران عزادار با حمل عکس جانباختگان و خواندن سرود ای ایران به اعتراضات خود ادامه دادند

بنابه گزارشات رسیده تجمع اعتراض هفتگی مادران علیه سرکوب خونین و ادامه بازداشتهای اخیر علیرغم اینکه تعداد زیادی از نیروهای سرکوبگربا حضور خود سعی در ممانعت از شکل گیری آن داشتند ادامه یافت مادران عزادار خواستار آزادی زندانیان سیاسی و محاکمۀ آمرین و عاملین سرکوب خونین مردم ایران هستند.

مادران عزادار تجمع اعتراضی خود را از ساعت 17:00 در میدان آب نمای پارک لاله تهران آغاز کردند.در این تجمع اعتراضی علاوه بر مادران عرادار ،شخصیتهای فرهنگی مانند خانم سیمین بهبهانی،خانم خدیجه مقدم ،فعالین دانشجوئی و تعداد زیادی از مردم شرکت داشتند . مادران و مردم با در دست داشتن عکس شهدای راه آزادی اخیر مانند سهراب ،ندا و سایر شهدا مردم ایران و با بر افروختن شمع در میدان آب نما ی پارک لاله اقدام به راهپیمائی بدور این میدام نمودند. برخلاف همیشه که راهپیمائی در سکوت برگزار می شد اینبار اما در حین راهپیمائی به دور میدام اقدام به خواندن سرود ای ایران ای مرز پر گهر کردند.

در پایان راهپیمائی با اعلام 1 دقیقه سکوت یاد و خاطرۀ شهدای اخیر را گرامی داشتند و سپس برای آزادی زنداینان سیاسی 3 بار الله اکبر گفتند.

تعداد شرکت کنندگان در اعتراضات امروز بین 200 الی 250 نفر تخمین زده می شد و در حین راه پیمائی علیرغم اینکه مامورن سرگوبگر آنها را در محاصرۀ خود داشتند و همراهی می کردند تا کسی به جمع آنها نپیوندد تعداد زیادی از مردم حاضر در پارک به صفوف راه پیمائی مادران می پیوستند.تجمع اعتراضی امروز تا ساعت 17:45 ادامه یافت.

تعداد نیروهای سرکوبگر نسبت به هفته های قبل خیلی بیشتر بود .نیروهای سرکوبگر انتظامی با باتون و سلاح گرم و همچنین تعداد زیادی از نیروهای لباس شخصی در آنجا مستقر شده بودند . آنها با تهدید سعی در متفرق کردن جمعیت را داشتند ولی مادران قهرمان بدون توجه به تهدیدات آنها اینبار اعتراضات خود را از سکوت خارج کردند و با حمل کردن عکس جانباختگان راه ازادی و سرود ای ایران به اعتراضات خود ادامه دادند.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
09 آبان 1388 برابر با 31 اکتبر
2009



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 003162072019

هیچ نظری موجود نیست: