۱۳۸۸ مهر ۳۰, پنجشنبه

وضعیت و شرایط مبهم یکی از بازاریان تهران

بنابه گزارشات رسیده ،زندانی سیاسی جواد لاری 54 ساله یکی از بازریان بازار تهران بیش از 5 هفته است که بایورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد. از زمان دستگیری تاکنون هیچ خبری از وضعیت و شرایط او در دست نیست

مامورین وزارت اطلاعات 25 شهریور ماه به منزل آقای لاری یورش بردند. او را دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل کردند. از زمان دستگیری تا به حال هیچ خبری از وضعیت و شرایط این بازاری در دست نیست و حتی اجازۀ تماس تلفنی کنترل شده بازجویان وزارت اطلاعات به او داده نشده است. خطر شکنجه های جسمی و روحی جان این زندانی رادر معرض تهدید جدی قرار داده است.

خانواده آقای لاری تقریبا بصورت روزانه به دادگاه انقلاب مراجعه می کنند ولی از دادن جواب مشخصی به آنها خوداری می کنند.به آنها گفته می شود که هنوز پرونده او به دادگاه انقلاب نیامده است . در صورتیکه او با دستور کتبی حسن زارع دهنوی معروف به حداد ازد ستور دهندگان انتقال صدها تن از دستگیر شدگان اعتراضات اخیر به اردوگاه مرگ کهریزک است که تعدادی از آنها در زیر شکنجه های قرون وسطائی جان باختند.حسن زارع دهنوی و همدستان وی(حیدری فر،سبحانی و راسخ و...) در اذیت و آزار ،توهین ، عدم پاسخگویی و یا دادن وعده های دروغین به خانواده باعث فشارهای روحی علیه آنها هستند.مراجعه این خانواده به زندان اوین برای اطلاع یافتن از وضعیت عزیزشان تا به حال بی نتیجه بوده است.

زندانی سیاسی جواد لاری از ناراحتی جسمی مختلفی رنج می برد از جملۀ آن ناراحتی شدید زانویش می باشد.

بازداشت تعدادی از بازراریان تهران خشم سایر بازاریان را بر انگیخته است.آنها خواهان آزادی همکاران خود هستند .

لازم به یاد آوری است آقای جواد لاری در تاریخ 25 شهریور حوالی ساعت 08:45 چهار تن از مامورین وزارت اطلاعات به درون منزل آنها یورش بردند و تا ساعت 11:00 به بازرسی وحشیانه منزل ادامه دادند در این بازرسی مقداری از وسائل منزل آنها تخریب گردید.مامورین وزارت اطلاعات مقداری از اموال شخصی آنها را ضبط کردند از جملۀ آنها ؛ آلبوم عکس خانوادگی،دفترچه تلفن خانوادگی،کارت شناسائی و پاسپورت،رسیور ماهواره، سی . دی آموزشی فرزندانش ،لپ تاپ و هارد کامپیوتر می باشد. آقای جواد لاری از زندانیان سیاسی دهۀ 1360 می باشد و چندین سال در زندان تحت شکنجه های قرون وسطائی قرار داشت او در اثر این شکنجه ها شنوائی یکی از گوشهای خود را از دست داده است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ادامه بازداشت بازاران تهران و بی اطلاع نگه داشتن و عدم پاسخگویی دادگاه انقلاب و زندان اوین به خانواده های آنها را محکوم می کنند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایتهای رژیم علیه مردم ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

30 مهر 1388 برابر با 22 اکتبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel.: 003162020193

هیچ نظری موجود نیست: