۱۳۸۸ مهر ۱۸, شنبه

تهدیدات بازجویان وزارت اطلاعات علیه خانواده دکمه چی


بنابه گزارشات رسیده از بند 209 زندان اوین،فشارهای بازجویان وزارت اطلاعات علیه خانواده دکمه چی شدت یافته است و با تماسهای مکرر با این خانواده آنها را به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات احضار می کنند.

فشارها و تهدیدات سربازجوی وزارت اطلاعات در بند 209 زندان اوین که با نام مستعار علوی معروف است علیه خانواده دکمه چی از بازاریان شناخته شده تهران شدت یافته است. سربازجوعلوی تا به حال چندین بار با این خانواده تماس تلفنی برقرار کرده است و ضمن تهدیدات مختلف آنها را برای بازجوئی احضار کرده است.

آقای محسن دکمه چی 52 ساله و از بازاریان شناخته شده بازار تهران روز 16 شهریور ماه در پی یورش مامورین وزارت اطلاعات به محل کسب ایشان دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل گردید.از زمان انتقال وی به بند 209 تا به حال از وضعیت و شرایط او هیچ خبری در دست نیست. مراجعات خانواده آقای دکمه چی به دادگاه انقلاب با جوابهایی که پرونده او هنوز به اینجا نیامده است و هر وقت آمد به شما اطلاع میدهیم پاسخ داده می شود.در حالی که دستگیری او با حکم قضائی حسن زارع دهنوی معروف به حسن حداد صورت گرفته است.مراجعات آنها به زندان اوین برای اطلاع یافتن از وضعیت و شرایط ایشان با این جواب، او ملاقات ندارد مواجه هستند.آنها همچنین از گرفتن لباس گرم از خانواده اش خوداری می کنند.

آقای دکمه چی برای امرار معاش خانواده هایی زندانی سیاسی که سرپرست آنها دستگیر شده اند به آنها کمک مالی می نمود. او بارها بخاطر کمک مالی به خانواده های زندانیان سیاسی توسط بازجویان وزارت اطلاعات تهدید به بازداشت شده بود.

گفته می شود که دستگیری او به خاطر حضور دختر ایشان در قرارگاه اشرف و کمک مالی به خانواده های زندانیان سیاسی صورت گرفته است.

لازم به یادآوری است که آقای محسن دکمه چی از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد او در آن دوران نزدیک به 7 سال بدلیل هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران دستگیر و تحت وحشیانه ترین شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفت و بصورت معجزه آسائی از قتل عام های زندانیان سیاسی سال 67 نجات یافت.او به خاطر شکنجه های جسمی در دهۀ 1360 از ناراحتی شدید کلیوی رنج می برد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش به محل کسب و منازل ،دستگیری و انتقال به بند مخوف 209 زندان اوین که زندانیان سیاسی تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار می گیرند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر برای پایان دادن به دستگیریهای مستمر ،شکنجه و موارد متعدد نقض حقوق بشر در ایران خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفت تصمیمات لازم اجرا است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
18 مهر 1388 برابر با 10 اکتبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: