۱۳۸۸ مهر ۲۸, سه‌شنبه

2 زندانی برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی زندان اوین منتقل شدند

بنابه گزارشات رسیده از بند 6 زندان گوهردشت کرج ، 2 زندانی صبح امروز ازبند 6 زندان گوهردشت کرج جهت اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی زندان اوین منتقل شدند.

زندانیانی که صبح امروز از بند 6 زندان گوهردشت برای اجرای حکم اعدام به سلولهای افرادی زندان اوین منتقل شدند به نام های زیر می باشند:

زندانی محمد حسن بری 25 ساله ، و بیش از 3 سال در سالن 17 بند 6 زندان گوهردشت بسر می برد او به اتهام قتل محکوم به مرگ شده است.

زندانی علی علمی 35 ساله ،متاهل و دارای 3 فرزند می باشد،بیش از 2 سال در سالن 17 بند 6 در زندان بسر می برد. او به اتهام قتل به مرگ محکوم شده بود.گفته می شود بدلیل دفاع از همسرش و ممانعت از تعرض به او ،مهاجم به قتل رسید.

اجرای احکام اعدام های دست جمعی در شرایطی که نارضایتهای عمومی نسبت به سرکوب خونین و دستگیریهای گسترده و شکنجه های وحشیانه جسمی ،جنسی و روحی که در موارد متعددی منجر به جان باختن زندانیان سیاسی شده است ، رو به افزایش است . و از طرفی در آستانۀ تدارک اعتراض گسترده 13 آبان مردم ایران ،ولی فقیه علی خامنه ای را سخت به هراس انداخته است. لذا برای ایجاد فضای رعب و وحشت در میان مردم اقدام به اعدام کودکان ،زنان و اعدام های گروهی می زنند .

اعدام زندانیان سیاسی،کودکان،سنکسار و اعدام های گروهی به تایید و بدستور رئیس قوۀ قضائیه صادق لاریجانی که توسط ولی فقیه علی خامنه ای منصوب شده است به اجرا در می آید.این اعدام ها بر خلاف قوانین و معاهدات بین المللی و حقوق اولیۀ بشری است که ولی فقیه ملزم به اجرای آن است. این اعمال جنایت علیه بشریت محسوب می شود که آمرین و عاملین آن می بایست مورد پیگرد و به مجازات برسند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،اعدام های گروهی که با اهداف سیاسی و برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه به اجرا در می آید را محکوم می کند واز کمیسر عالی حقوق بشر و مراجع بین المللی برای نجات جان انسانها در ایران و پایان دادن به بی عملی بین المللی خواهان ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم را به شورای امنیت سازمان ملل است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
28 مهر 1388 برابر با 20 اکتبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: