۱۳۸۸ آبان ۵, سه‌شنبه

صلواتی در آستانه اعتراضات گسترده 13 آبان صدور احکام سنگین علیه دستگیر شدگان را شدت بخشیده است

بنابه گزراشات رسیده در آستانه روز 13 آبان و برای ایجاد فضای رعب و وحشت و جهت پیشگیری از شرکت گسترده مردم در این تظاهرات، صلواتی قاضی ولی فقیه علی خامنه ای بصورت شتاب زده ای اقدام به صدور احکام سنگین علیه زندانیان بی نام و نشان که اکثرا از فقیرترین قشر جامعه هستند زده است.

اکبر اجدادی رایگان 20 ساله و نان آور خانواده روز 6 تیر ماه در محل کسب اش دستگیر و به بند 1-الف سپاه پاسداران منتقل شد. او در حدود 1 ماه در این بند تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی بازجویان سپاه پاسداران قرار گرفت.بازجویان سپاه پاسداران از او می خواستند که در دادگاه فرمایشی و در مقابل دوربین تلویزیون گفته های دیکته شده آنها را علیه خود بعنوان اعتراف بیان کند. در طی این مدت از داشتن هرگونه تماسی با خانواده اش محروم بود و خانواده وی هیچگونه اطلاعی از وضعیت و شرایط او نداشتند.پس از یکماه شکنجه در بند 1-الف سپاه پاسداران به سلولهای انفرادی بند 240 انتقال داده شد و به مدت 1 ماه در آنجا بود.سپس به قرنطینه بند 7 زندان اوین منتقل شد و بعد از چند هفته به بند 7 زندان اوین انتقال داده شد.

در طی این مدت چند بار در دادگاه فرمایشی وادار به شرکت شد. او در شعبۀ 15 دادگاه انقلاب توسط صلواتی مورد محاکمه قرار گرفت.و روز یکشنبه 3 آبانماه همراه با حسام ترمسی 20 ساله وآقای حسن زاده متاهل و 4 نفر دیگر توسط صلواتی محکوم به احکام سنگین زندان شدند.زندانی سیاسی اجدادی به 32 ماه زندان و حسام ترمسی به 28 ماه زندان محکوم شدند. او از داشتن وکیل محروم بود و وکلایی را که تحت عنوان تسخیری توسط بازجویان تعیین می شوند . نقش اکثر وکلای تسخیری وادار کردن دستگیر شدگان به تن دادن به اتهاماتی که بازجویان سپاه پاسداران به آنها نسبت داده اند می باشد . آنها به زندانیان سیاسی می گویند که اگر این اتهامات را بپذیرید من سعی می کنم که وساطت کنم و شما را آزاد کنم. متاسفانه تا به حال تعدادی از زندانیان سیاسی به حرف وکلای تسخیری اعتماد کردند و اتهامات بازجویان سپاه پاسداران را پذیرفته اند که با احکام سنگین زندان مواجه شده اند.

خانواده او بصورت روزانه به دادگاه انقلاب و زندان اوین مراجعه می کردند ولی از پاسخگویی به آنها خوداری می کردند. نزدیک به 2 ماه از فرزندشان بی خبری بودند و از زمان دستگیری تا به حال نتوانسته بودند فرزندشان را بصورت حضوری ملاقات کنند. فقط روز یکشنبه 3 آبان هنگام ابلاغ حکم چند لحظه ای توانستند او را از نزدیک ببینند. بازجویان سپاه پاسداران برای مخفی نگه داشتن جنایتهای که در حق زندانیان سیاسی روا داشته اند بر روی این خانواده و سایر خانواده ها مستمرا فشار می آورند و یا آنها را تهدید می کنند که نباید از وضعیت و شرایط فرزندان و عزیزان خود با رسانه ها و سازمانهای حقوق بشری چیزی بیان کنند.

لازم به یادآوری است تعدادی از خانواده های دستگیر شدگان اخیر از اقشار ضعیف جامعه می باشند و بی نام نشان هستندو تنها نان آور خانواده، دستگیر شده است. بعضی از آنها در خانواده،افراد مریض و صعب العلاج دارند که حتی قادر به پرداخت هزینه درمان و داروی او نیستند و جان عزیزاشان در معرض خطر است. تعدادی از آنها مستاجر هستند و از زمان دستگیری عزیزانشان تا به حال قادر به پرداخت اجاره منزل خود نیستند و در معرض بیرون کردن از منزل اجاره ای خود قرار دارند. شرایط معیشتی این خانواده بسیار سخت است. لذا بر تک تک هموطنان ما در داخل و خارج از ایران است که به حمایت از آنها برخیزند و اجازه ندهند که بر آنها فشارهای طاقت فرسا که باعث و بانی آن ولی فقیه است بیشتر شود.

کسانی که قادر به کمک مالی به این خانواده های هستند می توانند با ما تماس بگیرند تا مستقیما مبلغ کمکی را به شماره حساب این خانواده ها واریز کنند و خود سهمی در آزادی و دمکراسی کشورشان داشته باشند. ما برای حفظ حرمت و بزرگواری آنها نامی از آنها نمی بریم فقط در صورتیکه امکان قطعی کمک مالی از طرف تماس گیرنده باشد شماره حساب به آنها داده می شود.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری و صدور احکام سنگین علیه نان آور تعدادی از حانواده ها برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی و خانواده های آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

05 آبان 1388 برابر با 27 اکتبر 2009

وضعیت زندانیان فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. :003162020193

هیچ نظری موجود نیست: