۱۳۸۸ مهر ۲۱, سه‌شنبه

علی صارمی بیش از 2 سال است که در بلاتکلیفی بسر می برد

بنابه گزارشات رسیده از بند 350 زندان اوین، زندانی سیاسی علی صارمی پس از بیش از 2 سال بلاتکلیفی به دادگاه انقلاب برده شد.

زندانیان سیاسی علی صارمی 62 ساله پس از بیش از 2 سال بلاتکلیفی روز یکشنبه 19 مهرماه برای چندمین بار به شعبۀ 15 دادگاه انقلاب برده شد. فردی بنام صلواتی رئیس این شعبه با نسبت دادن اتهامات متعدد قصد دارد که احکام سنگین و غیر انسانی را علیه او صادر کند.

آقای علی صارمی از شرکت کنندگان در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 که در تایخ 14 شهریورماه 1386 با یورش مامورین وزارت اطلاعات به فرماندهی فردی بنام رحمتی از بازجویان وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل گردید و بیش از 6 ماه تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت. سپس او را به بند 350 زندان اوین منتقل نمودند. علیرغم اینکه بیش از 25 ماه از زندانی بودن او می گذرد، وزارت اطلاعات از آزادی او و سایر زندانیان سیاسی که در این مراسم شرکت کرده اند خوداری می کند. بازجویان وزارت اطلاعات علیه او و سایر کسانی که در این رابطه دستگیر شده اند پرونده ای ساخته اند و به شعبه 15 دادگاه انقلاب ارسال کرده اند رئیس این شعبه فردی بنام صلواتی است .تا به حال آقای صارمی را چندین بار به شعبه 15 این دادگاه اعزام کرده اند و هر بار به دلیلی دادگاه را به تعویق انداخته اند. زندانی سیاسی علی صارمی در طی 4 بار بازداشت نزدیک به 20 سال است در زندانهای ولی فقیه بسر می برد.

آقای صارمی از ناراحتی شدید چشمانش رنج می برد و با کاهش بینائی مواجه می باشد. و بدون استفاده از عینک قادر به انجام امور روزانه خود نیست و بارها این مسئله را با بهداری زندان در میان گذاشته است ولی تا به حال از درمان ایشان خوداری کرده اند ،او همچنین از ناراحتی جسمی دیگری رنج می برد ولی از رسیدگی به ناراحتی او اقدامی صورت نگرفته است.

بازجویان وزارت اطلاعات ،صداقت رئیس زندان اوین و بزرگ نیا رئیس بند 350 زندان اوین فشارها و محدودیتها را شدت بخشیده است.ارتباط و تماسها را با خانواده های آنها تا حد زیادی کاهش داده است و از درمان جدی زندانیان زندانیان سیاسی خوداری می کنند. همچنین چندین برابر ظرفیت سلولها زندانی در آن جای داده اند در حالیکه امکانات اولیه را کاهش داده اند.

صلواتی رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب که کارگردان دادگاههای فرمایشی ولی فقیه علیه اعتراض کنندگان اخیر است و از قاضاتی که اعمال سرکوبگرانه ولی فقیه تحت عنوان قاضی به اجرا در می آورد. این فرد در صدور احکام اعدام بخصوص دستگیر شدگان اعتراضات اخیر و حبسهای سنگین برای آنها و فعالین حقوق بشر محمد صدیق کبودوند 10 سال زندان،دستگیر شدگان شرکت در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367 زندانی سیاسی محمد علی منصوری 17 سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت،میثاق یزدان نژاد به 14 سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت محکوم نمود.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، بلاتکلیفی طولانی مدت زندانیان سیاسی و نسبت دادن اتهامات متعدد برای صدور احکام سنگین را محکوم می کند. و از دبیر کل سازمان ملل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و سایر سازمانهای حقوق بشر بدلیل عدم توجه به درخواستها ی مکرر سازمان ملل و سایر سازمانهای حقوق بشری مبنی بر پایان دادن به نقض حقوق بشر در ایران، خواستار احاله پرونده حقوق بشر این رژیم که به مثابه جنایت علیه بشریت عمل می کند به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

20 مهر 1388 برابر با 13 اکتبر 2008

وضعیت زندانیان سیاسی فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: