۱۳۸۸ آبان ۷, پنجشنبه

صدور حکم غیر انسانی زندان علیه یک زندانی سیاسی زن

بنابه گزارشات رسیده دادگاه انقلاب سمنان زندانی سیاسی طیبه نبوی را به احکام غیر انسانی 3 ماه حبس تعزیری و 1 سال زندان تعلیقی محکوم کرد.

زندانی سیاسی طیبه نبوی بیش از 2 ماه پیش با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به زندان منتقل شد در طی این مدت تحت فشارهای بازجویان وزارت اطلاعات و در شرایطی بسیار سخت و بلاتکلیف قرار داده شد. پس از آن به دادگاه انقلاب سمنان برده شد و به حکم غیر انسانی 3 ماه زندان تعزیری و 1 سال زندان تعلیقی محکوم شد.

زندانی سیاسی طیبه نبوی در 26 مردادماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی وزارت اطلاعات سمنان منتقل شد او چندین هفته در سلول انفرادی بسر برد و از ملاقات با فرزند 3 ساله اش و خانواده اش محروم بود. او در طی مدتی که در سلولهای انفرادی قرار داشت تحت بازجوئیهای طولانی در طی ساعات مختلف شبانه روز قرار داشت و در حین بازجوی تحت شکنجه های جسمی و روحی بود. زندانی سیاسی طیبه نبوی همچنان در بند زنان زندان سمنان زندانی است.

عرفانی بازجوئی وزارت اطلاعات در سمنان در یورش به منازل ،احضار به اداره اطلاعات،بازجوئیهای طولانی و همراه با شکنجه جسمی و روحی،قرار دادن زندانیان سیاسی برای مدت طولانی در سلولهای انفرادی و تهدید خانواده ها و ضبط اموال آنها را بعهده داردو تا به حال تعداد زیادی از خانواده نبوی و سایر فعالین این شهر را احضار و برای آنها پرونده سازی کرده است.

در حال حاضر 4 عضو این خانواده در زندان بسر می برند که اسامی آنها به قرار زیر می باشد:زندانی سیاسی سید ظهور نبوی مقاله نویس مجله سرزمین آریائی محکومیت 4 سال زندان، در بند 350 زندان اوین ،خانم عاطفه نبوی از دستگیرشدگان اخیر و سید ضیاءنبوی دبير شورای دفاع از حق تحصيل از 24 خرداد ماه در بند 209 زندان اوین بلاتکلیف و خانم فاطمه نبوی در بند زنان زندان سمنان در بلاتکلیفی بسر می برد. همچنین خانم خدیجه نبوی بدلیل دفاع از همسرش(ظهور نبوی ) که در زندان بسر می برد به 1 سال زندان محکوم شده است و هر لحظه احتمال بازداشت او می رود . خانم حمیده نبوی عضو دیگر این خانواده سال گذشته بخاطر قصد شرکت در مراسم بیست و یکمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367 دستگیر و به یک سال زندان محکوم شد او اخیرا بدلیل پایان یافتن مدت بازداشتش آزاد شد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،صدور حکم غیر انسانی علیه این زندانی سیاسی زن را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایتهای سیستماتیک این رژیم علیه مردم ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

07 آبان 1388 برابر با 29 اکتبر 2009

وضعیت زندانی سیاسی فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 003162072019

هیچ نظری موجود نیست: