۱۳۸۸ آبان ۱, جمعه

تبعید یک زندانی سیاسی بلاتکلیف به زندان گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسیده ، زندانیان سیاسی علی صارمی روز گذشته از سلولهای انفرادی بند سپاه به زندان گوهردشت کرج تبعید شد. این اقدام غیر انسانی حتی برخلاف قوانین موجود می باشد.

روز پنجشنبه 30 مهرماه زندانیان سیاسی علی صارمی بدستور بازجویان سپاه پاسداران از سلول انفرادی بند سپاه زندان اوین به زندان گوهردشت کرج منتقل گردید. این در حالی است که آقای صارمی بیش از 2 سال است که در بلاتکلیفی بسر می برد و همچنین ساکن تهران می باشد و طبق قوانین موجود تبعید ایشان به زندان گوهردشت غیر قانونی است. چنین مواردی که زندانی سیاسی، ساکن تهران باشد و در بلاتکلیفی بسر می برد به زندان گوهردشت تبعید شود به ندرت روی می دهد.

از طرفی دیگر از وضعیت و شرایط زندانی سیاسی سید ظهور نبوی مقاله نویس سرزمین آریائی که همزمان به سلولهای انفرادی بند سپاه منتقل شده بود خبری در دست نیست.

زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین چهارشنبه شب 22 مهرماه مورد یورش 150 نفر از زندانیان عادی و خطرناک که با طراحی وزارت اطلاعات و صداقت رئیس زندان اوین و توسط حفاظت و اطلاعات زندان و تحت نظارت بزرگ نیا به اجرا در آمد.بزرگ نیا رئیس بند 350 زندان اوین این یورش را توسط آخوندی بنام روغنی که به جرم فساد اخلاق و کلاهبردای در زندان بسر می برد و مسلم نجف آبادی به اجرا در آورد. آنها به این یورش وحشیانه اکتفا نکردند و زندانیان سیاسی بی دفاع را از بند 350 به سلولهای انفرادی بند سپاه زندان اوین منتقل کردند.

بزرگ نیا رئیس بند 350 زندان اوین از مجریان طرحهای سرکوبگرانه و غیر انسانی وزارت اطلاعات و صداقت رئیس زندان اوین علیه زندانیان سیاسی می باشد. این فرد از شکنجه گران شناخته شده زندان اوین می باشد و سالها است که در شکنجه و اذیت وآزار زندانیان سیاسی نقش فعالی دارد .

لازم به یاد آوری است آقای علی صارمی 62 ساله از دستگیر شدگان مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی 67 می باشد و بیش از 2 سال است که در بلاتکلیفی بسر می برد. او در طی 4 بار بازداشت 20 سال است که در زندانهای این رژیم بسر می برد. همچنین از ناراحتیهای جسمی متععدی رنج می برد ولی تا به حال از درمان وی خوداری شده است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تبعید زندانیان سیاسی بلاتکلیف به زندان گوهردشت و قرار دادن آنها در کنار زندانیان عادی و خطرناک که برخلاف قوانین موجود است را محکوم می کند و از کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن اعمال ضد بشری علیه زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

01 آبان 1388 برابر با 23 اکتبر 2009

وضعیت زندانیان فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. :0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: