۱۳۸۸ آبان ۹, شنبه

پلیس امنیت از رفع پلمپ جمعیت تلاش برای جهان شایسته کودکان خوداری می کند

بنابه گزارشات رسیده ،کوششها برای رفع پلمپ دفتر جمعیت تلاش برای جهان شایسته کودکان همچنان با ممانعت پلیس امنیت مواجه است و بازگشائی آن مشروط به همکاری با پلیس امنیت برای خبرچینی علیه اعضای آن و اخراج کودکان افغانی است.

از روز دوشنبه 4 آبان ماه كه ان. جي. او. جمعيت تلاش براي جهان شايسته كودكان توسط پليس امنيت پلمپ شد مسوولين جمعيت تلاش و پيگيري هاي مستمری براي بازگشايي آن انجام داده اند.تنها جوابي كه از پليس امنيت شنيده اند منوط به همكاري ان جي او با پليس امنيت در 2 مورد زیر می باشد.

1- مسوولان جمعيت گزارش ماهانه از فعاليت هاي ان جي او به پليس امنيت بدهند .اين درخواست يك درخواست كاملا غير قانوني و براي كنترل شديد و همه جانبه سازمانهاي غير دولتي است چرا كه جمعيت تلاش براي جهان شايسته كودكان يك سازماني است غير دولتي و مستقل و هيچ گونه تعهدي در قبال دولت ندارد .دولتي كه از زمان بازگشايي اين ان جي او به جاي همكاري ، دائما با تهديدهاي مختلف مشكلاتي را براي جمعيت فراهم كرده است و امروز هم با پلمپ كردن درب جمعيت تلاش براي جهان شايسته كودكان صدها كودك كار و كودك افغاني را از برخورداري از امكانات آموزشي محروم كرده

2- مسئولان جمعيت اسامي تمامي كودكان افغاني كه فاقد كارت سكونت هستند به همراه آدرس كامل و دقيق آنها را به پليس امنيت بدهد . اين در خواست در حالي صورت گرفته كه چندين ماه است نيروي انتظامي با جديت افاغنه فاقد كارت را چه زن چه مرد و چه كودك را شناسايي و دستگير و بعد از مدتي آنها را به پاسگاههاي مرزي مي فرستند سه روز آنها را در گرما و سرما و در شرايط نامطلوب در پاسگاههاي مرزي نگه مي دارد و سپس آنها را در مرز افغانستان به حال خود رها مي كند بدون توجه به اينكه چه خطراتي آنها را تهديد مي كند و چه بلايي بر سر آنها خواهد آمد به خصوص كه اكثر آنها را زنان و كودكان تشكيل مي دهند.

مسئولین جهان شایسته کودکان در تماس با دفتر یونسف در تهران جهت حمایت آنها و اقدام برای رفع پلمپ این دفتر هستند.همچنین آنها قصد دارند با دفتر مرگزی یونیسف در پاریس تماس بگیرند و خواستار اقداماتی برای بازگشائی این ان.جی.او شوند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، پلمپ کردن دفتر جمعیت تلاش برای جهان شایسته کودکان که پناهگاهی است برای کودکان خیابانی،کار و کودکان افغانی که برای کمک های آموزشی،بهداشتی ،حقوقی و موارد دیگر بکار برده می شد را محکوم می کند و از یونیسف و سایر سازمانهای مدافع حقوق کودک می خواهد که برای پایان دادن به بستن و فشار آوردن علیه ان.جی.او های حمایت از کودکان در ایران اقدام نماید.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
09 آبان 1388 برابر با 31 اکتبر 2009

گزارش فوق را به یونیسفارسال گردید



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. :0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: