۱۳۸۸ مهر ۱۶, پنجشنبه

دستگیریها یکی دیگر از اعضای خانواده نبوی در سمنان

بنابه گزارشات رسیده ، خانم فاطمه نبوی هنگام مراجعه به دادگاه انقلاب برای اعتراض به حکم سنگین و غیر انسانی که علیه وی صادر شده بود دستگیر و به بند زنان زندان سمنان منتقل شد.

زندانی سیاسی فاطمه نبوی 28 ساله 2 هفته پیش در اعتراض به حکم سنگین و غیر انسانی که دادگاه انقلاب سمنان علیه وی صادر کرده بود دستگیر و به بند زنان سمنان منتقل گردید. دادگاه انقلاب سمنان بدلیل دیدار با اعضای خانواده اش در قرارگاه اشرف در عراق به 10 میلیون تومان جریمه نقدی و یا 2 سال زندان محکوم کرده بود.ا و در اعتراض به این حکم به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بود که دستگیر و به زندان سمنان منتقل شد.

زندانی سیاسی فاطمه نبوی 30 آبان ماه سال گذشته با یورش وحشیانه مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی منتقل شد و چندین هفته تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت و با سپردن وثیقه سنگین آزاد شد. او همچنین در 2 اسفند ماه 1387 با یورش مامورین وزارت اطلاعت دستگیر و به سلولهای انفرادی انتقال یافت و پس از چندین هفته بازداشت با وثیقه آزاد شده بود.

زندانی سیاسی طیبه نبوی عضو دیگر این خانواده در 26 مردادماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی وزارت اطلاعات منتقل شد او چندین هفته در سلول انفرادی بسر برد و از ملاقات با فرزند 3 ساله اش و خانواده اش محروم بود. او در طی مدتی که در سلولهای انفرادی قرار داشت تحت بازجوئیهای طولانی در طی ساعات مختلف شبانه روز قرار داشت و در حین بازجوی تحت شکنجه های جسمی و روحی بود. زندانی سیاسی طیبه نبوی همچنان در بند زنان زندان سمنان زندانی است.زنان زندانی در این بند از حداقل حقوق اولیه خود محروم هستند و دارای شرایطی غیرانسانی است.

در حال حاضر علاوه بر 2 زندانی سیاسی فوق 3 زندانی سیاسی دیگر این خانواده در زندان اوین محبوس هستند . زندانی سیاسی سید ظهور نبوی مقاله نویس سرزمین آریائی محکوم به 4 سال زندان در بند 350 زندان اوین،زندانی سیاسی عاطفه نبوی در بند زنان زندان اوین بلاتکلیف،ضیاء نبوی در قرنطینه بند 7 زندان اوین بلاتکلیف می باشند.خانم حمیده نبوی عضو دیگر این خانواده بدلیل قصد شرکت در مراسم بیستمین سالگرد قتل عام زندانیان 1367 به یک سال زندان محکوم شد و پس طی محکومیت سنگین و غیرانسانی یکسال زندان خود اخیرا آزاد شدند.همچنین در حال حاضر چندین نفر از اعضای این خانواده دارای محکومیتهای تعلیقی هستند.

خانواده آزادایخواه نبوی در تهران و سمنان دائم آماج حملات وحشیانه مامورین وزارت اطلاعات قرار دارنداحضارها،دستگیریها،ضبط اموال و تهدیدات تلفنی آنها بر این خانواده پایان پذیر نیست.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورشها ،دستگیریها ،بازداشتها ،محکومیتهای سنگین و اذیت و آزارها علیه این خانواده را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایتهای سیستماتیک این رژیم علیه مردم ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

16 مهر 1388 برابر با اکتبر 2009

وضعیت زندانی سیاسی فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 003162072019

هیچ نظری موجود نیست: