۱۳۸۹ شهریور ۹, سه‌شنبه

بازجویان وزارت اطلاعات قصد گشودن پرونده جدیدی علیه زندانی سیاسی علی صارمی را دارند

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی علی صارمی به اطلاعات زندان گوهردشت کرج احضار شد و برای مدت طولانی مورد بازجویی و تهدید فردی بنام فرجی قرار گرفت.

روز یکشنبه 7 شهریور ماه حوالی ساعت 10:00 صبح زندانی سیاسی علی صارمی محکوم به اعدام به اطلاعات زندان گوهرشدت کرج برده شد و بدلیل افشای وضعیت قرون وسطایی زندان و اعتراض علیه عدم رعایت مراحل قانونی صدور حکم ضد بشری اعدام مورد بازجویی قرار گرفت. فرجی معاون اطلاعات زندان آقای صارمی را برای مدت طولانی مورد بازجویی و تهدید قرار داد. او به آقای صارمی گفت : شما گفته اید که پروندتان هنوز در بلاتکلیفی بسر می برد و همچنین علیه مقامات توهین کرده اید.

فرجی که به دستور شخصی که در اتاق دیگری نشسته بود و احتمال داده می شد که این فرد همان کسی است که با نام مستعار علوی و از سربازجوی وزارت اطلاعات در بند 209 زندان اوین می باشد موارد بازجویی را پیش می برد.

به نظر می آید که بازجویان وزارت اطلاعات قصد دارند پرونده جدیدی علیه آقای صارمی بگشایند. این یکی از شیوه های جنایتکارانه بازجویان وزارت اطلاعات است که علیه زندانیان سیاسی که در زندان و در اسارت بسر می برند اقدام به پرونده سازی و صدور احکام غیر قانونی و غیر انسانی بیشتری می زنند.

تا به حال این شیوه غیر قانونی و غیر انسانی را علیه تعدادی از زندانیان سیاسی که از جمله آنها زندانی سیاسی منصور رادپور که منجر به 5 سال زندان و آقای منصور اسالو که منجر به یک سال زندان شده است بکار برده اند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،پرونده سازی غیر قانونی و غیر انسانی مامورین وزارت اطلاعات و ارسال به عوامل خود در دادگاه انقلاب برای صدور احکام غیر انسانی و غیر قانونی علیه زندانیان که در اسارت بسر می برند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به سرکوب و اذیت وآزار زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

9 شهریور 1389 برابر با 31 اوت 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: