۱۳۸۹ مرداد ۲۵, دوشنبه

تمدید مدت بازداشت فعال سندیکایی رضا شهابی به 2 ماه دیگر

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" مدت بازداشت فعال سندیکایی رضا شهابی مسئول مالی شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه برای دو ماه دیگر تمدید شد.

روز یکشنبه 24 مردادماه فعال سندیکایی رضا شهابی طی تماس کوتاهی که با خانواده اش داشت به آنها اطلاع داد که مدت بازداشت او را برای 2 ماه دیگر تمدید کرده اند . این فعال سندیکایی همچنین به خانواده اش گفته است: که او را به بند عمومی منتقل کرده اند ولی بدلیل کوتاه بودن مدت تماس نتوانست مشخص کند که منظور او از بند عمومی انتقال به سلولهای چند نفره بند 209 زندان اوین است که بازجویان وزارت اطلاعات به آن بند عمومی اطلاق می کنند می باشد و یا اینکه به بندهای عمومی زندان اوین منتقل شده است.

در پی ربوده شدن این فعال سندیکایی توسط مامورین وزارت اطلاعات اعتراضات گسترده سندیکاهایی بین المللی برای آزادی او بر انگیخته شد که همچنان ادامه دارد.

لازم به یادآوری است که فعال سندیکایی رضا شهابی 22 خرداد ماه در حالی که مشغول بکار بود توسط مامورین وزارت اطلاعات ربوده شد و به سلولهای انفرادی بند مخوف 209 زندان اوین منتقل گردید.او در طی مدت بازداشتش از داشتن ملاقات با خانواده اش محروم بود .آقای شهابی در طی این مدت چند تماس بسیار کوتاه و کنترل شده در حضور بازجویان وزارت اطلاعات با خانواده اش داشته است که مدت تماسها کمتر از 2 دقیقه بود. بازجویان وزارت اطلاعات همچنین خانواده آقای شهابی را مورد تهدید و تحت فشار قرار داده بودند.

در حال حاضر علاوه بر رضا شهابی دو تن از رهبران سندیکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه آقایان منصور اسالو و ابراهیم مددی چند سالی است که در زندان بسر می برند و اخیرا بازجویان وزارت اطلاعات علیه آقای منصور اسالو پرونده جدیدی گشوده اند و در دادگاهی که بدون حضور وکلایش برگزار شد وی را به یک سال زندان محکوم کردند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ربودن،قرار دادن در سلولهای انفرادی ، شکنجه و ادامه بازداشت فعالین سندیکایی را محکوم می کند و از سازمان جهانی کار و کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به سرکوب فعالین کارگری و آزادی فعالین سندیکایی در ایران است .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

25 مرداد 1389 برابر با 16 اوت 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

سازمان جهانی کار

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: