۱۳۸۹ مرداد ۱۱, دوشنبه

تشدید تهدیدات احضارها و فشارها علیه دانشجویان دانشگاه علم و صنعت


بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،تهدیدات،احضارها و فشارها علیه دانشجویان دانشگاه علم صنعت افزایش یافته است.

به دنبال شرکت جمع کثیری از دانشجویان سبز دانشگاه علم و صنعت در مراسم اولین سالگرد شهادت مهندس کیانوش آسا در تاریخ 11 خرداد 1389 کمیته ی انضباطی این دانشگاه پس از احضار بیش از 30 نفر از این دانشجویان اخیراً برای 18 نفر از آن ها جمعاً حداقل 25 ترم محرومیت از تحصیل صادر کرده است و مابقی دانشجویان هم تهدید شده اند تا اطلاعات پرونده ی خود را مخفی نگه دارند. همچنین جمعی از دانشجویان سبز دانشگاه علم و صنعت در روزهای گذشته به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار شده و به دنبال شرکت در تجمع دانشجویی 11 خرداد، مورد بازجویی قرار گرفتند.

لازم به ذکر است پیش از این مسئولان کمیته ی انضباطی دانشگاه علم و صنعت با همکاری کامل نیروهای حراست دانشگاه با تماس با منزل این دانشجویان به تهدید آن ها و خانواده هایشان پرداخته بودند و آن ها در ایام امتحانات پایان ترم از اسکان در خوابگاه و تا پایان دوران تحصیل از تسهیلات رفاهی محروم کرده بودند.

پس از برگزاری باشکوه مراسم سالگرد شهید کیانوش آسا با حضور بیش از 500 نفر از دانشجویان سبز و با وجود تمهیدات امنیتی بسیار گسترده و حضور پرتعداد نیروهای لباس شخصی که اقدام به فیلم برداری از دانشجویان می کردند - به طوری که تقریبا به ازای هر نفر یک فیلم بردار حضور داشت - و شکست پروژۀ سرکوب این تجمع و عدم شکل گیری آن توسط مسئولان دانشگاه علم و صنعت، در اقدامی تلافی جویانه کمیتۀ انضباطی دانشگاه با همکاری کامل مأمورین حراست و حفاظت فیزیکی دانشگاه و همچنین بسیج دانشجویی اقدام به احضار حداقل 31 نفر از دانشجویان (15 دختر و 16 پسر) در تاریخ 19 خرداد 1389 کرد. جالب توجه است که جلسۀ تفهیم اتهام این دانشجویان همگی به صورت جمعی و در جلساتی با حضور دبیر کمیتۀ انضباطی و گروه های 10 نفری دانشجویان برگزار گردیده و به دانشجویان اجازه ی دفاع از خود به صورت شفاهی داده نشده بود و در این جلسه آقای محمدی فقط به سخنرانی و نصیحت و تهدید دانشجویان پرداخته بودند.

اخیراً برای این دانشجویان احکام انضباطی سنگینی صادر شده که طی این روند، هر یک از آن ها به 1 یا 2 ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده اند و طی آمار دقیق و مشخص برای حداقل 18 نفر از این تعداد حدود 25 ترم محرومیت از تحصیل صادر شده است. شایان توجه است قطعا تعداد افراد احضار شده و نیز میزان احکام صادر شده برای این گروه از دانشجویان، بیشتر از مقدار ذکر شده است و تعطیلات تابستانی و عدم دسترسی به تمامی دانشجویان (حربه ای که مسئولان دانشگاه علم و صنعت همواره برای صدور احکام انضباطی در پیش گرفته اند) و نیز تهدید دانشجویان برای عدم اطلاع رسانی بابت وضعیت پرونده ی انضباطی شان باعث شده تنها آمار این تعداد از دانشجویان مشخص گردد.

در ضمن مأمورین وزارت اطلاعات نیز در روزهای گذشته اقدام به احضار جمعی از دانشجویان سبز دانشگاه علم و صنعت شرکت کننده در مراسم سالگرد شهادت مهندس کیانوش آسا، کرده و طی جلسات چند ساعته از آن ها پیرامون این مراسم بازجویی کرده بودند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،تشدید تهدیدات،احضارها وفشارها علیه فعالین دانشجویی در دانشگاه علم و صنعت را محکوم می کند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

11 مرداد 1389 برابر با 02 اگوست 2010


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: