۱۳۸۹ شهریور ۶, شنبه

مورد تهدید و تحت فشار قرار دادن زندانی سیاسی ارژنگ داودی در چهل و ششمین روز اعتصاب غذا

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" روز شنبه 6 شهریور ماه زندانی سیاسی ارژنگ داودی در چهل و ششمین روز اعتصاب غذا ودر شرایط بسیار حاد جسمی با ویلچر به اطلاعات زندان گوهردشت کرج برده شد و برای مدت طولانی مورد بازجویی و تهدید کرمانی و فرجی قرار گرفت که باید به اعتصاب غذای خود پایان دهد.در پایان آقای داودی تاکید کردند تا رسیدن به خواسته های به حق خود، به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد.

آقای داودی در چهل و ششمین روز اعتصاب غذا وضعیت جسمی اش نسبت به روزهای گذشته بسیار حاد شده است و جانش در معرض خطر جدی قرار دارد. او از عوارضی مانند افت شدید فشار خون ،کاهش زیاد وزن ،ضعف شدید و کاهش دید،اکثر اوقات بصورت دراز کش می باشند و کارهای شخصی خود را با کمک دیگران انجام میدهد.

از طرفی دیگر همسر زندانی سیاسی ارژنگ داودی در طی این مدت در تلاش مستمر برای ملاقات با همسرش بود. خانم داودی با سهراب سلیمانی رئیس سازمان زندانهای تهران تماس گرفت و خواستار ملاقات با همسرش شد اما او گفت:که باید با علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت کرج هماهنگ کند و متعاقبا جواب خواهد داد. هنگامی که خانم داودی مجددا با سلیمانی تماس گرفتند او گفت :«علی حاج کاظم می گوید،آقای داودی تظاهر به اعتصاب غذا می کند و در ادامه گفت :علی حاج کاظم می گوید که او تخلف قانونی کرده است که در اعتصاب غذا بسر می برد و ملاقات حضوری شامل شما نمی شود».

علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت کرج بدلیل شکایت زندانی سیاسی ارژنگ داودی از رفتار و برخورهای غیر انسانی او آقای داودی را در شرایط سخت و طاقت فرسایی قرار داده است.

زندانی سیاسی ارژنگ داودی که در بند 3 معروف به بند کارگری زندان گوهردشت کرج زندانی می باشد در تاریخ 23 تیرماه در اعتراض به شرایط و محدودیتهای غیر انسانی وادار به اعتصاب غذا شد.آقای داودی خواستار احقاق حقوق اولیه خود مانند؛پایان دادن به لغو ملاقات و ممنوع تماس بودن با خانواده اش/رسیدگی پزشکی به وضعیت جسمی اش/پایان دادن به تصرف منزل شخصی و آوارگی خانواده اش و رسیدگی به شکایتی که علیه علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت نموده است می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،انتقال و بازجویی زندانی سیاسی ارژنگ داودی به اطلاعات زندان که در شرایط وخیم جسمی بسر می برد وتحت فشارهای غیر انسانی قرار دادن او را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای جلوگیری از فاجعه انسانی دیگری در زندانهای ولی فقیه است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

6 شهریور 1389 برابر با 28 اوت 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: