۱۳۸۹ مرداد ۲۵, دوشنبه

ادامه ممنوع الملاقت 16 زندانی سیاسی و شدت یافت فشارها علیه سایر زندانی سیاسی بند 350

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" 16زندانیان سیاسی که در سلولهای انفرادی بسر می برند برای سومین هفته متوالی از داشتن ملاقات با خانواده هایشان محروم شدند.

روز دوشنبه 25 مردادماه 16 زندانیان سیاسی که در سلولهای انفرادی بند 240 بسر می برند برای سومین هفته متوالی از داشتن ملاقات با خانواده هایشان محروم شدند.16 زندانی سیاسی که سه هفته پیش به سلولهای انفرادی منتقل شدند و از لحظه انتقال اقدام به اعتصاب غذا نمودند.از آن زمان تاکنون هیچ ارتباطی با خانواده های خود نداشتند و وضعیت و شرایط آنها در ابهام کامل قرار دارد.

همچنین سایر زندانیان سیاسی بند 350 از سه هفته پیش تماسهای تلفنی آنها با خانواده هایشان قطع شده است.

از صبح امروز خانوادها زندانیان سیاسی در سالن ملاقات حاضر شدند و خواستار ملاقات با عزیزانشان بودند.به تعدادی از آنها گفته شد می توانند با عزیزان خود ملاقات کنند ولی در آخرین لحظات به آنها اعلام کردند که نه، ممنوع الملاقات هستند و اشتباه شده است از جمله آنها خانواده مجید دری را ی توان نام برد.

خانواده های 16 زندانی سیاسی که در سلولهای انفرادی و در شرایط مبهمی بسر می برند همراه با سایر خانواده ها در مقابل زندان اوین دست به تجمع اعتراضی زدند و گفته می شود که آنها همچنین قصد دارند در مقابل دادستانی دست به تجمعات اعتراضی بزنند.خانواده ها بشدت نگران هستند و اکثر آنها می گویند امکان بوجود آمدن حادثه ناگواری برای عزیزانشان است که به آنها اجازه ملاقات نمی دهند.

از طرفی دیگر بازجویان وزارت اطلاعات ،صداقت رئیس زندان و مصطفی بزرگ نیا رئیس بند 350 زندان اوین زندانیان سیاسی این بند را تحت عنوان سرکوبگرانه روزه خواری تحت فشار قرار داده اند. مصطفی بزرگ نیا معروف به جلاد بند 350 تعداد زیادی از زندانیان سیاسی را احضار کرده است و به آنها اخطار کرده که به جرم روزه خواری آنها را به سلولهای انفرادی منتقل خواهد کرد و همچنین آنها را تحت فشار قرار داده است که تعهد بدهند که دیگر روزه خواری نخواهند کرد. اکثر زندانیان سیاسی بند 350 در اثر شکنجه های جسمی در طی دوران بازداشت و تعدادی از آنها به دلیل کهولت سن قادر به گرفتن روزه نیستند.

همچنین به عمد برای افزایش فشار علیه زندانیان سیاسی از آغاز ماه رمضان وضعیت کمی و کیفی غذای بند به غایت بد شده است که زندانیان قادر به مصرف کردن آن نیستند. این مسئله باعث سوء تغذدیه زندانیان سیاسی شده است و به نظر می آید همانگونه که مصطفی بزرگ نیا جلاد بند 350 پیش از این تهدید کرده بود که این بند را به کهریزک تبدیل کند گامهای اولیه آن را برداشته است.

این درحالی است که جعفری دولت آبادی دادستان تهران در مصاحبه های خود سرکوب زندانیان سیاسی را تکذیب می کند و تمامی اعمال و رفتار ضد بشری علیه زندانیان سیاسی و خانواده های که فریادهای مقاومت آنها جهان را در بر گرفته است را تکذیب می کند.

تصمیم گیری سرکوب زندانیان سیاسی توسط ولی فقیه علی خامنه ای گرفته می شود و از طریق بازجویان وزارت اطلاعات و زندانبانانی مانند صداقت رئیس زندان و مصطفی بزرگ نیا رئیس بند 350 معروف به جلاد 350 به اجرا گذاشته می شود.لذا مسئولیت جان تمامی زندانیان سیاسی به عهده ولی فقیه علی خامنه ای است که پشت پرده دستور سرکوب آنها را صادر می کند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به شرایط مبهم و بسیار نگران کننده 16 زندانی سیاسی در سلولها انفرادی و سایر زندانیان سیاسی که در معرض سرکوب با عناوین مختلف هستند استمداد می طلبد و از دبیر کل،کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

25 مرداد 1389 برابر با 16 اوت 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد

http://hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: