۱۳۸۹ مرداد ۱۱, دوشنبه

قطع ملاقات زندانیان سیاسی که در سلولهای انفرادی و اعتصاب غذا بسر می برند

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، با توجه به قطع یک هفته ای تماس های تلفنی و اعتصاب عذای عداه ای از زندانیان سیاسی بند 350 تعداد زیادی از خانواده ها در سالن ملاقات زندان اوین و مقابل آن تجمع کردند.

روز دوشنبه 11 مرداد ماه تعداد زیادی از خانواده های زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین پس از یک هفته بی اطلاعی از وضعیت و شرایط عزیزانشان در سالن ملاقات و بیرون از آن تجمع کردند و خواستار مطلع شدن از وضعیت و شرایط عزیزانشان بودند.

زندانیان سیاسی چون سید ضیا نبوی ، مجید دری ، علی پرویز ، کوهیار گودرزی ، احمد کریمی ، جعفر اقدامی ، محمد رضا محمدی( فرزند یکی از اعدام شدگان دهه شصت که به 11 سال زندان محکوم شده و مدت 6 سال است بدون حتی یک روز مرخصی در بند 350 زندانی است ) ، علی ملیحی ، پویا ابراهیمی امروز ممنوع ملاقات بودند. پاسداران سالن ملاقات برای تحت فشار روحی قرار دادن خانواده ها زندانیان سیاسی ابتدا برگه ملاقات را از خانواده ها می گرفتند انها را امیدوار می کردند و بعد از چند ساعت انتظار به آنها اعلام می کردند که ممنوع ملاقات هستند حتی خانواده هایی همچون علی ملیحی و جعفر اقدامی تاسالن ملاقات کابینی آمدند و بعد به انها اعلام کردند که ممنوع ملاقات هستند و خانواده هایشان را از سالن خارج کردند.

تلفن های زندانیان سیاسی بند 350همچنان قطع است و قرار شده که زندانیان مالی را از زندانیان سیاسی جدا کنند تا اخبار بند زندانیان سیاسی به خارج از زندان منتقل نشود.

تعدادی از خانواده ها نیز به نمایندگی از سایر خانواده های زندانیان سیاسی بند 350 به دادستانی رفته بودند و تمامی اعتراضات خانواده ها از جمله قطع تماس تلفنی اجازه ملاقات حضوری تنها یک نفر از اعضا خانواده و شرایط غیر انسانی بند را با عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران مطرح کردند که در انتها او اعلام کرد: همۀ گفته ها دروغ است و واقعیت نداره وضعیت و شرایط بند 350 کاملا مساعد است و خانواده ها را تهدید کرده بود در صورت اعتراض تمامی اعتصاب کننده ها را به زندان گوهردشت کرج منتقل خواهند کرد.

زندانیان سیاسی که اعتصاب عذا کردند به سلول های انفردای بند 240 اوین منتقل شده اند .انتقال این زندانیان به سلول های انفردای با نقشه قبلی بزرگ نیا رئیس بند 350 صورت گرفته که در همان روز تعدادی از نیروهای گارد زندان که از پاسداران بند سپاه و بند 209 بودند در جلوی بند 350 صف کشیده بودند تا در صورت گسترده شدن اعتراضات زندانیان سیاسی بند 350 زندانیان سیاسی را به بند سپاه و یا بند 209 منتقل کنند.

مصطفی بزرگ نیا رئیس بند 350 دائم زندانیان را مورد تهدید و توهین قرار می داد زندانیان سیاسی به نحوه برخورد بزرگ نیا اعتراض کردند. و پس از مدتی اسامی این افراد خوانده شد عده ای از زندانیان از جمله مجید دری به صورت داوطلبانه به جمع اعتراض کننده ها پیوستند و راهی سلول های انفردای 240 شدند.

خانواده های زندانیان سیاسی اعلام کردند در صورت عدم رسیدگی به خواسته هایشان که احقاق حقوق اولیه عزیزانشان مانند باز گرداند زندانیان سیاسی از سلولهای انفرادی به بند عمومی، برفراری تماس های تلفنی و سایر موارد فردا و یا پس فردا در مقابل مجلس تحصن خواهند کرد.

سرکوب زندانیان سیاسی با طرح قبلی بازجویان و زارت اطلاعات و با هماهنگی عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران صورت می گیرد و توسط صداقت نژاد رئیس زندان اوین،اطلاعات زندان اوین و مصطفی بزرگ نیا رئیس بند 350 که زندانیان به او نام جلاد بند 350 زندان اوین لقب داده اند به اجرا در می آید.

عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران به توصیه بازجویان وزارت اطلاعات دستور محدودیتهای غیر انسانی را علیه زندانیان سیاسی به اجرا در می آورد. محدودیتهای مانند قطع ارتباط زندانیان سیاسی با خانواده هایشان،داشتن ملاقاتهای حضوری منوط به دستور وی شده است و فرزندان ،براردان،خواهران زندانیان محروم از ملاقات حضوری هستند.همسر،مادرو پدر همزمان حق ملاقات حضوری را ندارند.دستور انتقال زندانیان سیاسی به سلولهای انفرادی،بازرسی بدنی تحقیر آمیز از پدران و مادران و همسران زندانیان سیاسی و موارد متعدد اعمال غیر انسانی می باشد. ازاعمال جنایتکارانه و ضد بشری این فرد تقاضای صدور احکام اعدام برای زندانیان سیاسی است. عباس جعفری دولت آبادی مجری دستورات ولی فقیه علی خامنه ای برای سرکوب زندانیان سیاسی و خانواده های آنها است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ایجاد شرایط قرون وسطائی و محدودیتهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی و خانواده هایشان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد وسایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفت تصمیمات لازم اجرا می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

11 مرداد 1389 برابر با 02 اگوست2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: