۱۳۸۹ شهریور ۳, چهارشنبه

بازاری زندانی پس 9 ماه بلاتکلیفی در شکنجه گاه 209 قرار است روز شنبه مورد محاکمه قرار گیرد


بنابه گزارشات رسیده به"فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"بازاری زندانی محمد بنازاده امیرخیزی پس از نزدیگ به 9 ماه بلاتکلیفی قرار است روز شنبه آینده در شعبه 15 دادگاه انقلاب توسط صلواتی مورد محاکمه قرار گیرد.

بازاری زندانی محمد بنازاده امیر خیزی پس از 9 ماه بلاتکلیفی و شکنجه های طاقت فرسا در شکنجه گاه مخوف 209 ،قرار است روز شنبه 6 شهریور ماه در شعبه 15 دادگاه انقلاب توسط صلواتی قاضی دادگاه فرمایشی مورد محاکمه قرار گیرد.

بازاری زندانی تا به حال 2 بار به دادگاه فرمایشی برده شده است و لی هر بار با دلایل واهی دادگاه او به تعویق افتاده است. یکی از شیوه های غیر انسانی صلواتی رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب به کرات دادگاه را به تعویق انداختن تا زندانی سیاسی را برای مدت طولانی تری در شرایط بلاتکلیفی و فشار روحی قرار دهد.

تقریبا از معدود زندانیان سیاسی است که به مدت 9 ماه در شکنجه گاه مخوف وزارت اطلاعات بند 209 زندانی می باشد. او در طی این مدت توسط شکنجه گر و سربازجوی وزارت اطلاعات با نام مستعار علوی و سعید شیخان مورد شکنجه های جسمی و روحی برای گرفتن مصاحبه تلویزیونی علیه خود قرار گرفته بود تا بتوانند از این طریق علیه وی پرونده سازی نمایند و او را به احکام سنگین و ضد بشری محکوم کنند.

آقای امیرخیزی در طی مدتی که در بازداشت بسر می برد از داشتن وکیل محروم بود. صلواتی و بازجویان وزارت اطلاعات، وکلاء را مورد تهدید قرار میدهند تا از پذیرفتن پرونده بعضی از زندانیان سیاسی خوداری کنند. وکیل علیرضا طباطبایی اخیرا پذیرفته است که وکالت زندانی سیاسی محمد بنایی امیرخیزی را به عهده بگیرد ولی تا به حال به او اجازه ملاقات با موکلش داده نشده است و احتمال دارد که از محتوای پرونده و اتهامات نسبت داده شده بی اطلاع باشد.

لازم به ياداوری است که آقای محمد بنازاده اميرخيزی ۶۳ ساله در ۹ آذرماه با يورش مامورين وزارت اطلاعات به محل کارش دستگير و به بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شد. برادر او جانباخته راه آزادی علی بنازاده امير خيزی در دهۀ ۱۳۶۰ بخاطر هواداری از سازمان مجاهدين اعدام شد. همسر وی خانم شهلا زرين فر بدليل ديدار با فرزندش در قرار گاه اشرف به يک سال زندان محکوم شد که با سپری کردن محکوميت غیر قانونی و غیر انسانی آزاد شد. در حال حاضر خواهر آقای بنازاده زندانی سياسی کبری بنازاده امير خيزی بدليل قصد ديدار با فرزندان خود در قرارگاه اشرف در زندان گوهردشت کرج زندانی است . پيش از اين برادران او آقايان اصغر و حميد بنازاده بدليل ديدار با فرزندان خود در قرارگاه اشرف به ۲ سال زندان محکوم شده بودند که مدتی پيش پس از پايان يافتن محکوميتشان آزاد شدند.

در حال حاضر علاوه بر آقای امير خيزی،تعداد ديگری از بازاريان تهران در بند ۳۵۰ زندان اوين زندانی هستند، که از جمله آنها آقايان محسن دکمه چی محکوم به 10 سال زندان و تبعید و آقای جواد لاری محکوم به اعدام می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ماهها قرار دادن زندانیان سیاسی در شکنجه گاه مخوف 209 در حالت بلاتکلیفی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

03 شهریور 1389 برابر با 25 اوت 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگران ویژه شکنجه و دستگیریهای خودسرانه سازمان ملل متحد

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: