۱۳۸۹ مرداد ۲۷, چهارشنبه

آتش سوزی گسترده در زندان گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" آتش سوزی گسترده در یکی از انبارهای زندان گوهردشت باعث شد که دود غلیظ به بند ها سرایت کند و مشکلات تنفسی شدیدی برای زندانیان ایجاد نماید.

غروب روز سه شنبه 26 مرداد ماه حوالی ساعت 20:00 یکی از انبارهای زندان گوهردشت کرج طعمیه حریق شد و در آتش سوخت. این آتش سوزی تا حوالی ساعت 12:00 نیمه شب ادامه داشت. دود غلیظ ناشی از آتش سوزی تعدادی از بندها را فرا گرفته بود که از جملۀ آنها بند 3 معروف به بند کارگری و بند 4 بود که اکثر زندانیان سیاسی در آن زندانی هستند.

دود ناشی از این آتش سوزی در درون بندها به حدی زیاد بود که زندانیان دچار ناراحتی تنفسی شدند و تا صبح امکان استراحت از آنها سلب شده بود.

در حالی که شعله های آتش در نزدیگی بندها زبانه می کشید و خطر سرایت آتش به بندها را وجود داشت بجای اینکه بندها را تخلیه کنند و جان چند هزار نفر زندانی در معرض خطر را نجات دهند. پاسداربندها خود از بند خارج شدند و اقدام به بستن درب بندها نمودند.

در حال حاضر چندین برابر ظرفیت بندها زندانی جای داده اند به عنوان مثال بند 4 که ظرفیت آن حداکثر 300 نفر می باشد نزدیک به 1000 نفر جای داده شده است در صورت بروز چنین حوادثی در بندها می تواند فاجعه ساز باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

27 مرداد 1389 برابر با 18 اوت 2010

http://hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: