۱۳۸۹ مرداد ۱۵, جمعه

به و خامت گراییدن شرایط جسمی زندانی سیاسی ارژنگ داودی در بیست و چهارمین روز اعتصاب غذا

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" شرایط جسمی زندانی سیاسی ارژنگ داودی در چهارمین هفته اعتصاب غذا در بند 3 زندان گوهردشت کرج رو به وخامت گراییده است.

زندانی سیاسی ارژنگ داودی در بیست و چهارمین روز اعتصاب غذا وضعیت جسمی اش رو به وخامت گراییده است او در طی مدت اعتصاب غذا بیش از 10 کیلو وزن کم کرده است.آقای داودی به سختی قادر به تحرک می باشد.همچنین عوارضی مانند ،افت فشار خون،سرگیجه، سردرد،کاهش دید و سایر موارد شدت یافته است.خطر جدی جان زندانی سیاسی ارژنگ داودی را تهدید می کند.

زندانی سیاسی ارژنگ داودی 23 تیرماه در اعتراض به شرایط و محدودیتهای غیر انسانی وادار به اعتصاب غذا شد.او خواستار احقاق حقوق اولیه خود مانند؛پایان دادن به لغو ملاقات و ممنوع تماس بودن با خانواده اش/رسیدگی پزشکی به وضعیت جسمی اش/پایان دادن به تصرف منزل شخصی و آوارگی خانواده اش و رسیدگی به شکایتی که علیه علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت کرده است می باشد.

یکی از شیوه های بازجویان وزارت اطلاعات که از طریق زندانبانان ولی فقیه علی خامنه ای علیه زندانیان سیاسی به اجرا گذاشته می شود.تحت شرایط غیر انسانی قرار دادند زندانیان سیاسی و سوق دادن آنها بسوی اعتصاب غذا است. در مرحله بعد حذف فیزیکی زندانیان سیاسی می باشد تا به حال تعدادی از زندانیان سیاسی با این شیوه حذف شده اند که از جمله آنها اکبر محمدی و ولی الله فیض مهدوی را می توان نام برد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به خطر جدی که جان زندانیان سیاسی را تهدید می کند هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای جلوگیری از فاجعه انسانی در زندانهای ولی فقیه است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

15 مرداد 1389 برابر با 06 اگوست 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: