۱۳۸۹ مرداد ۲۹, جمعه

یک زندانی نزدیگ به 92 روز تحت شکنجه های غیر انسانی بازجویان قرار داشت

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی رضا شریفی بوکانی نزدیگ به 92 روز تحت شکنجه های جسمی،جنسی و روحی قرار داشت که او را وادار به مصاحبه تلویزیونی نمایند.

زندانی سیاسی رضا شریفی بوکانی 29 ساله و لیسانس زبان فرانسه می باشد که در تاریخ 20 اردیبهشت ماه با یورش مامورین اطلاعات سپاه پاسداران در تهران دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 2- الف سپاه منتقل شد او به مدت 22 روز در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت.یکی از شکنجه هایی که بازجویان سپاه پاسداران علیه او بکار می بردند قرار دادن آقای شریفی به مدت 22 روز درسلول انفرادی که در طی شبانه روز در تاریکی مطلق بسر می برد.بازجویان سپاه پاسداران همچنین او را با شوک الکتریکی مورد شکنجه قرار می دادند.

پس از 22 روز او را به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل کردند و شکنجه جسمی و روحی او توسط بازجویان وزارت اطلاعات در آنجا به مدت 70 روز دیگر ادامه یافت.

بازجویان اطلاعات سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات با بکار بردن شکنجه های جسمی ،جنسی و روحی سعی داشتند که او را وادار به اعتراف در مقابل دوربینهای تلویزیون نمایند تا علیه وی پرونده سازی کنند واو را به احکام سنگین محکوم کنند.

آقای شریفی در طی مدتی که در سلولهای انفرادی بند 2-الف سپاه و بند 209 زندان اوین بسر می برد هیچگونه ملاقات و ارتباطی با خانواده خود نداشت . خانواده وی از وضعیت و شرایط عزیزشان بی اطلاع بودند.

زندانی رضا شریفی بوکانی از اعضای اطلاعات سپاه پاسداران بود و به اتهام داشتن ارتباط ایمیلی با یکی از احزاب کردی دستگیر شده است. بازجویان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات به او اتهام جاسوسی علیه نظام و همکاری با احزاب سیاسی نسبت داده اند.

آقای شریفی بوکانی چند هفته ای است که به زندان گوهردشت کرج تبعید شده است و در شرایط قرون وسطائی و غیر انسانی قرار دارد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،مورد شکنجه قرار دادن زندانیان برای گرفتن اعترافات تلویزیونی جهت پرونده سازی و صدور احکام سنگین را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

29 مرداد 1389 برابر با 20 اوت 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: