۱۳۸۹ مرداد ۱۸, دوشنبه

ادامه اعتصاب غذای زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده به"فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" 16 زندانی سیاسی زندان اوین همچنان در سلولهای انفرادی بند 240 در اعتصاب غذا بسر می برند

زندانیان سیاسی که از دو هفته پیش وادار به اعتصاب غذا شده اند همچنان به اعتصاب غذای خود ادامه می دهند آنها در سلولهای انفرادی اعلام کرده اند تا رسیدن به خواسته های خود به اعتصاب غذا ادامه خواهند داد.

از طرفی دیگر برای دومین هفته متوالی خانواده های زندانیان سیاسی که عزیزانشان در اعتصاب غذا هستند از داشتن ملاقات با آنها محروم شدند. خانواده هااز صبح امروز در مقابل زندان اوین تجمع کرده بودند و خواستار ملاقات با عزیزانشان بودند به آنها گفته شد که ممنوع الملاقات هستند.

خانواده های زندانیان سیاسی در اعتراض به برخورهای غیر انسانی به تحصن خود در مقابل زندان اوین ادامه می هند.

خانواده های زندانیان سیاسی از وضعیت و شرایط عزیزانشان که در سلولهای انفرادی بند 240 دراعتصاب غذا بسر می برند بی خبر هستند این مسئله باعث شده است که نگرانی آنها بصورت فزاینده ای افزایش یابد.

بازجویان وزارت اطلاعات برای کاهش فشارهای بین المللی و انعکاسات گسترده رسانه های جهانی چند روزی است که اقدام به انتشار اخبار دروغ مبنی بر پایان اعتصاب غذای زندانیان سیاسی می نمایند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به خطر جدی که جان زندانیان سیاسی اعتصاب غذا کننده را تهدید می کند هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پیشگیری از یک فاجعه انسانی در زندانهای ولی فقیه علی خامنه ای خواستار اقدامات عملی برای نجات جان آنها است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

18 مرداد 1389 برابر با 09 اگوست 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: