۱۳۸۹ مرداد ۲۷, چهارشنبه

انتقال زندانی سیاسی بهروز جاوید تهرانی ازبند مخوف 1 به بند 2 زندان گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی پس از نزدیگ به 16 ماه بازداشت در بند 1 که معروف به بند آخر خطیها است به بند 2 زندان گوهردشت کرج منتقل شد.

زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی هفته گذشته از بند 1 معروف به بند آخر خطیها به بند2 زندان گوهردشت کرج انتقال یافت.بهروز جاوید طهرانی بیش از یک سال در این بند زندانی بود که اکثر مدت در سلولهای انفرادی بند 1 معروف به سگ دونی بسر برد

او چندین بار نسبت به شکنجه های غیر انسانی و شرایط طاقت فرسا اقدام به اعتصاب غذای طولانی مدت نمود.آقای جاوید طهرانی تنها زندانی سیاسی است که در بند 2 می باشد.

از طرفی دیگر فعال دانشجوئی مجید توکلی بعد از ظهر روز سه شنبه 26 مرداد ماه از قرنطینه کرج به بند 3 معروف بند کارگری زندان گوهردشت کرج منتقل شد.

فعال دانشجویی مجید توکلی سه هفته پیش پس از اعتراض نسبت به برخوردهای وحشیانه و غیر انسانی همراه با 16 زندانی دیگر به سلولهای انفرادی بند 240 منتقل شد. او همراه با سایر زندانیان در سلولهای انفرادی اقدام به اعتصاب غذا نمودند.

آقای توکلی روز دوشنبه 25 مرداد ماه بطور ناگهانی از سلولهای انفرادی بند 240 به قرنطینه زندان گوهردشت کرج تبعید شد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،خواستار آزادی فوری و بی قید وشرط تمامی زندانیان سیاسی در ایران است و همچنین از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

27 مرداد 1389 برابر با 18 اوت 2010

http://hrdai.net

http://hrdai.blogspot.com

info@hrdai.net

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: