۱۳۸۹ مرداد ۱۹, سه‌شنبه

انتقال 4 رهبر بهایی به بند 6 زندان گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" چهار تن از رهبران بهایی به بند 6 زندان گوهردشت کرج منتقل شدند.

روز سه شنبه 19 مرداد ماه 4 تن از رهبران بهایی به سالن 17 بند 6 زندان گوهردشت کرج منتقل شدند. نام یکی از چهار رهبر بهایی که به این بند منتقل شده اند آقای بهروز توکلی می باشد. باندهای مافیایی زندان هنگام ورود چهار رهبر بهایی به این بند برای تحقیر و تحت فشار روحی قرار دادن آنها، به آنها کلمه کافر اطلاق می کردند . آنها همچنین تلاش می کردند که سایر زندانیان این بند چنین کلمۀ توهین آمیزی را علیه آنها بکار ببرند اما اکثر زندانیان از بکار بردن چنین کلمه ای امتناع می ورزیدند و آنها را مورد احترام قرار میدادند و سعی در برآورد کردن نیازهای آنها بودند.

شرایط بند 6 بدلیل درگیریهای خونین بسیار خطرناک است در چند هفته اخیر در آن درگیریهای خونینی روی داده است . آخرین درگیری خونین که هفته گذشته در این بند روی دادو منجر به زخمی شدن حداقل 40 زندانی گردید و 10 از نفر از آنها به دلیل وخیم بودن وضعیت جسمی اشان به بیمارستانهای خارج از زندان منتقل شدند.

لازم به یاد آوری است که هفت رهبر بهایی که معروف به یاران ایران هستند پس از تحمل بیش از 2 سال بازداشت موقت روز گذشته هر کدام از آنها محکوم به حکم سنگین و غیر انسانی 20 سال زندان و به زندان گوهردشت کرج تبعید شدند.خانم مهوش ثابت 15 اسفند ماه 86 با یورش مامورین وزارت اطلاعات در مشهد بازداشت و متعاقبا در تاریخ 25 اردیبهشت 87 نیروهای وزارت اطلاعات به منازل 6 تن از رهبران بهایی یورش بردند و آقایان جمال الدین خانجانی، عفیف نعیمی، سعید رضایی، بهروز توکلی و وحید تیزفهم را دستگیر کردند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،صدور احکام سنگین و غیر انسانی علیه هموطنان بهایی به صرفه اعتقاداتشان و همچینی تبعید آنها به زندان گوهردشت کرج که زندانیان خطرناک و عادی در آن قرار دارند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای آزادی زندانیان عقیدتی و سیاسی در ایران است .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

19 مرداد 1389 برابر با 10 اگوست 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: