۱۳۸۹ شهریور ۱۱, پنجشنبه

فراخوان فوری برای نجات جان زندانی سیاسی ارژنگ داودی

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"وضعیت زندانی سیاسی ارژنگ داودی در پنجاه و یکمین روز اعتصاب غذایش در شرایط به غایت حاد و خطرناکی قرار دارد.

زندانی سیاسی ارژنگ داودی در پنجاه یکمین روز اعتصاب غذا در شرایط بسیار خطرناکی قرار گرفته است و خطر جدی وجود دارد که او به نقطه غیر قابل برگشتی وارد شود.آقای داودی در طی چند روز گذشته وضعیت جسمی اش به حدی حاد شد که او را چندین بار با برانکارد به بهداری زندان منتقل کردند و پس مدت کوتاهی دوباره به بند بازگردانده شد.

زندانی سیاسی ارژنگ داودی در اثر شکنجه های دوران بازداشت و اعتصاب غذا از چند روز گذشته قادر به حرکت نیست و با ویلچر و کمک ندانیان سیاسی به سرویسهای بهداشتی برده می شود و روی برانکارد قرار دارد،دائم دچار افت فشار خون می شود و فشار خون او تا 6 رسیده است،او بسختی قادر به صحبت کردن است و هنگام صحبت کردند نفس می زند،شدیدا لاغر شده است ،چشمان او سیاهی می رود و تار می بیند.همبندیان او شرایط آقای داودی را شبیه دوران قبل از قتل اکبر محمدی می دانند.

روز دوشنبه 8 شهریور ماه پس از 49 روز اعتصاب غذای جانکاه و فرسایش شدید جسمی آقای داودی ، گرامی مدیر داخلی زندان سعی داشت با وعده های فریبکارانه به آقای داودی بقبولاند بدون به اجرا در آوردن خواسته ها و حقوق اولیه اش،آقای داودی به اعتصاب غذای خود پایان دهد.اما آقای داودی قاطعانه به او پاسخ داد ابتدا باید خواسته ها و حقوق اولیه من و سایر زندانیان سیاسی را رعایت و به اجرا در آورید سپس من به اعتصاب غذای خود پایان خواهم داد. چونکه به گفته های شما هیچ اعتمادی نیست.گرامی مدیر داخلی زندان در حالی که می توانست همان لحظه خواسته های آقای داودی را به اجرا در آورد ولی آن را تا روز شنبه به تعویق انداخت.به تعویق انداختن اجرای حقوق اولیه برای چند روز در حالی که لحظه ها برای این زندانی سیاسی حیاتی هستند حاکی از هدف پلید وزارت اطلاعات برای حذف فیزیکی این زندانی سیاسی است

آقای داودی به اصرار زندانیان سیاسی و برای نشان دادن حسن نیت پذیرفت که به او سرم وصل کنند و تا به اجرا در آوردن تمامی خواسته های خود به اعتصاب غذا ادامه میدهد.

صبح روز پنچشنبه 11 شهریور ماه به یکی از خواسته های سلب شده و معمول آقای داودی تن داده شد و او پس از 51 روز توانست با همسرش ملاقت کوتاهی داشته باشد.میرزائی مسئول سالن ملاقت ابتدا سعی داشت که از انجام ملاقات جلوگیری کند که نهایتا این ملاقات صورت گرفت.آقای داودی را با ویلچر به سالن ملاقات آورده شد و یکی از مامورین کنار آنها بود و به صحبتهای خانوادگی آنها گوش فرا می داد.بنابه گفته همسر آقای داودی وضعیت و شرایط جسمی او بسیار وخیم بود.

از طرفی دیگر همسر آقای داودی به صلواتی قاضی فرمایشی ولی فقیه در شعبه 15 دادگاه انقلاب برای اطلاع یافتن از حکم دادگاهی که 3 سال در جریان است مراجعه کردند. به خانم داودی گفته شد که پرونده به شهر بندر عباس برای رسیدگی ارجاع داده شده است و باید آنجا به این پرونده رسیدگی شود.این در حالی است که آقای داودی ساکن تهران می باشد و در حال حاضر در زندان گوهردشت است و همچنین او در تهران توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شده است اما ربط داد آن به دادگاه انقلاب بندر عباس نامشخص می باشد.

همۀ شواهد و دلایل حاکی از آن است که بازجویان وزارت اطلاعات و علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت کرج قصد قتل این زندانی سیاسی را دارد. علی حاج کاظم تا به حال مجری حکم اعدام زندانی سیاسی حجت زمانی بوده است و در قتل 3 زندانی سیاسی دیگر به نام های ولی الله فیض مهدودی،امیر حسین حشمت ساران و عبدالرضا رجبی نقش داشته است و همچنین در قتل و شکنجه و فروش اندام زندانیان عادی بصورت سیستماتیک نقش دارد.

تصمیم گیری در مورد زندانیان سیاسی توسط ولی فقیه علی خامنه ای صورت می گیرد و تصمیمات او توسط قوۀ قضائیه و وزارت اطلاعات و زندانبانان به اجرا گذاشته می شود.مسئولیت مستقیم جان زندانی سیاسی ارژنگ داودی به عهدۀ ولی فقیه علی خامنه ای است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،عدم رعایت حقوق اولیه و به اجرا در نیآوردن خواسته های به حق و دادن وعده های فریبکارانه برای طولانی تر کردن مدت زمان اعتصاب غذا که هدفی جز قتل او نمی تواند داشته باشد را به عنوان یک جنایت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای جلوگیری از فاجعه انسانی دیگری در زندانهای ولی فقیه است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

11 شهریور 1389 برابر با 02 سپتامبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net

info@hrdai.net

http://hrdai.blogspot.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: