۱۳۸۸ مرداد ۲۷, سه‌شنبه

جواد نجفی برای اجرای حکم اعدام به زندان اوین منتقل شد

بنابه گزارشات رسیده از زندان گوهردشت صبح امروز تعدادی از زندانیان بند 5 زندان گوهردشت کرج برای اجرای حکم اعدام به زندان اوین منتقل کردند.
انتقال تعدادی از زندانیان از بندهای مختلف زندان گوهردشت کرج به زندان اوین برای اجرای حکم اعدام حاکی از آن است که برای ایجاد رعب و وحشت قصد دارند اقدام به اعدامهای دستجمعی نمایند.تا به حال از بند7 زنان که در اطلاعیه قبلی اسامی آنها ذکر شده بود ،بند 5 و بند 6 تعدادی زندانی برای اجرای حکم اعدام به زندان اوین منتقل شدند.
اسامی زندانیانی که از بند 6 زندان گوهردشت برای اجرای حکم اعدام به زندان اویم منتقل شدند عبارتند از :
1-بهنود شجاعی، هنگام ارتکاب جرم 17 ساله بود
2- جواد نجفی گفته می شود هنگام ارتکاب جرم حدود 16 سال سن داشت ،نزدیک به 4 سال است که از کانون تربیتی کودکان به زندان گوهردشت کرج منتقل شده بود.
3- علیرضا سعیدی 30 ساله
اجرای حکم اعدام نوجوانانی که هنگام ارتکاب جرم زیر 18 سال سن داشتند حساسیت های جهانی را بر انگیخته است و تا به حال کمیسر عالی حقوق بشر ،اتحادیه اروپا ، دولتهای مختلف و سازمانهای حقوق بشری خواستار متوقف کردن حکم اعدام آنها هستد.از طرفی دیگر ایران از امضاء کنندگان کنوانسیون حقوق کودک می باشد وملزم به اجرای مفاد آن است.
اعدام زندانیان سیاسی،سنکسار، اعدام کودکان، اعدامهای دست جمعی به دستورو تایید صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه صورت می گیرد که منصوب شده از طرف ولی فقیه علی خامنه ای می باشد و مجری دستورات و سیاستهای ضد بشری وی می باشد. این جنایتها بر خلاف معاهدات و کنوانسیونهای بین المللی که رژیم ملزم به آجرای آن است و از مصادیق بارز جنایت علیه بشریت می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدام های دستجمعی و بخصوص اعدام کسانی که در سن کمتر 18 سال مرتکب جرم شده اند را محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر خواستار دخالت برای متوقف کردن اعدام ها و بخصوص اعدام نوجوانها در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
27 مرداد 1388 برابر با 18 اوت 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 003162072019

هیچ نظری موجود نیست: