۱۳۸۸ مرداد ۲۶, دوشنبه

شیوه های جدید سرکوب و محاکمه غیابی دادگاههای انقلاب ولی فقیه

بنابه گزارشات رسیده از سمنان، خانم خدیجه نبوی همسر مقاله نویس زندانی سید ظهور نبوی چاشمی در دادگاهی غیابی که از تاریخ تشکیل آن اطلاعی نداشته و در آن حضور نداشته به حکم سنگین و غیر انسانی 1 سال زندان محکوم شده است.
خانم نبوی چاشمی روز دوشنبه اول تیرماه طبق روال همیشگی برای ملاقت همسرش آقای سید ظهور نبوی چاشمی مقاله نویس سرزمین آریائی عازم زندان اوین بود.در مسیر فردی که ادعا می کرد از دادگاه انقلاب سمنان است با ایشان تماس تلفنی برقرار می کند و به او می گویید که ساعت 11:00 همان روز قرار است دادگاه وی تشکیل شود.خانم نبوی در جواب این فرد می گویید چرا پیش از این به من اطلاع ندادید و من در حال حاضردر سمنان نیستم و در تهران بسر می برم و روز ملاقات همسرم می باشد و عازم آنجا هستم . فرد مذکور می گویید : پس دادگاه را غیابی تشکیل میدهیم. خانم نبوی خطاب به او فرد می گویید من از تشکیل دادگاه بی اطلاع بودم دادگاه را به روز دیگری به تعویق بیاندازید. فرد که مدعی است از دادگاه انقلاب است با برخوردی غیر انسانی تاکید بر تشکیل غیابی دادگاه می کند و ارسال حکم می کند.
روز چهارشنبه 21 مردادماه از طرف دادگاه انقلاب برای ابلاغ حکم سنگین و غیر انسانی به منزل شخصی خانم نبوی مراجعه کردند که ایشان بدلیل شاغل بودن در منزل حضور نداشتند. روز بعد برای پیگیری حکم به دادگاه انقلاب مراجعه می کنند. هنگام خواندن حکم مشخص شد که در آن 1 سال حبس تعزیری داده شده .این حکم در دادگاه انقلاب سمنان توسط فردی بنام محمد قاسم عین الکمالی صادر شده است.در حالی این حکم غیر انسانی صادر می شود که خانم نبوی هنوز جرم خود را نمی داند و در دادگاهی که اصلا نمیداند قاضی کی بوده و برای چه چیزی او را محکوم کرده اند صورت می گیرد.

لازم به یادآوری است خانم نبوی بدلیل دفاع از همسرش فروردین ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات به فرماندهی بازجو عرفانی دستگیر و چندین هفته در سلولهای انفرادی بسر برد.خانم نبوی همسر زندانی سیاسی سید ظهور نبوی مقاله نویس سرزمین آریائی است که برای دفاع از همسرش که به دلایل غیرواقعی در زندان بسر می برد تلاش می کرد وسعی داشت ظلمی را که بر این خانواده روا داشته شده است را افشا کند و از حقوق خود دفاع کند. او تلاش داشت که اتهامات غیر واقعی و حکم سنگین و غیر انسانی که علیه همسرش بکار برده شده را با سازمانهای مدافع حقوق خبرنگاران در جهان ،فعالین حقوق بشری و سازمانهای حقوق بشری و رسانه ها پیگیری کند.
در حال حاضر 3 عضو این خانواده در زندان بسر می برند که اسامی آنها به قرار زیر می باشد:زندانی سیاسی سید ظهور نبوی مقاله نویس مجله سرزمین آریائی محکومیت 4 سال زندان، در بند 350 زندان اوین ،خانم عاطفه نبوی از دستگیرشدگان اخیر و سید ضیاءنبوی دبير شورای دفاع از حق تحصيل از 24 خرداد ماه در بند 209 زندان اوین بسر می برند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، شیوه جدید ضد بشری دادگاههای انقلاب ولی فقیه، تشکیل دادگاههای غیابی ،بدون حق شرکت کردن متهم در دادگاه و مطلع شدن به چه جرمی و چرا محاکمه می شوند و نداشتن حق دفاع از خود و وکیل را محکوم می کند. از کمیسر عالی حقوق بشر و سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات فوری برای پایان دادن به شیوه های سرکوب تحت عنوان قضاوت می باشد .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
26 مرداد 1388 برابر با 17 اگوست 2008

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دفتر دبیرکل سازمان ملل
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: