۱۳۸۸ مرداد ۳۱, شنبه

دستگیری دکتر محمد ملکی را محکوم می کنیم

بنابه گزارشات رسیده به منزل دکتر محمد ملکی رئیس پیشین دانشگاه تهران در حالی که مریض و قادر به راه رفتن نبود یورش بردند و او را دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.
روز شنبه 31 مرداد ماه ساعت 08:00 صبح 5 مامور وزارت اطلاعات به منزل دکتر ملکی مراجعه کردند و به زور قصد ورود به منزل شخصی آنها را داشتند که ابتدا با مخالفت همسر ایشون مواجه شدند و نهایتا آنها به منزل وارد شدند . 3 تن از مامورین وزارت اطلاعات به بازرسی منزل پرداختند. یکی از مامورین وزارت اطلاعات برخوردی غیر انسانی و بی ادبانه داشت و مامور دیگر که ظاهرا رئیس آنها بود سعی داشت نقش حلوا را بازی کند.
5 مامور وزارت اطلاعات تا ساعت 10:10 به بازرسیهای خود ادامه دادند همزمام با بازرسی یکی از مامورین وزارت اطلاعات با دوربین فیلم برداری از نقاط مختلف منزل فیلم برداری کرد و همچنین از همسر دکتر ملکی و گفته های ایشان فیلم برداری کردند. مامورین وزارت اطلاعات بیش از 85 جلد کتاب ،کیس کامپیوتر،دفترچه های تلفن و یاداشت دکتر ملکی و همسر ایشون را باخود بردند.
دکتر محمد ملکی در حالی که بیمار و به سختی قادر به ایستادن بود و از ناراحتیهای متعدد جسمی مانند سرطان پروستات،ناراحتی قلبی،دیابت رنج می برد.او بخاطر بیماری سرطان پروستات تحت نظر و مراقبت پزشکان می باشد.
دکتر محمد ملکی 76 ساله که از شخصیتهای شناخته شده سیاسی وعلمی است به بدلیل بیماری حاد قادر به راه رفتن نبود ، 2 مامور وزارت اطلاعات زیر بقل او را گرفتند وبه سوی یکی از خودروهای خود هدایت و سوار آن کردند، به همسر ایشان گفته شد که به دفتر حسن زارع دهنوی معروف به حسن حداد برده می شود. او می بایست داروهای تجویز شده را سر زمان تعین شده مصرف نماید و همچنین می باید در زمانهای تعیین شده آمپولهای او تزریق شود. هرگونه استرس و فشار و بخصوص محیط زندان و بند مخوف 209 برای سلامت وی بسیار مضر می باشد و او را در معرض خطر جدی جانی قرار میدهد.
دستگیری فعالین سیاسی،مذهبی،علمی ،حقوقی،دانشجوئی،زنان و جوانان اخیر بدستور ولی فقیه علی خامنه ای صورت گرفته است. او در روز 29 خرداد ماه رسما دستور سرکوب خونین اعتراضات مردم ایران را صادر کرد که تا به حال منجر به جان باختن تعداد بیشماری و هزاران زخمی و اسیر شده است و همچنین کسانی که برای احقاق حقوق خود اقدام به اعتراض کرده بودند اختشاشگر نماید و زمینه های بعدی سرکوب را برای آنها فراهم آورد . بدستورعلی خامنه ای ولی فقیه رژیم، احمدی نژاد و رئیس قوه قضائیه منصوب شده اند که آنها در مراحل مختلف سرکوب خونین بخصوص در شکنجه گاهها ی قرون وسطائی که تا به حال منجر به جان باختن تعداد زیادی شده است و همچنین وادار کردن اسیران بی گناه در زیر شکنجه به اعترافات تلویزیونی و مجبور کردن آنها به شرکت در دادگاههای نمایشی نقش اساسی داشته اند. این 3 تن از آمرین جنایت علیه مردم ایران هستند و به خاطر اقدامات جنایتکارانه خود از جنایتکاران علیه بشریت محسوب می شوند و مراجع بین المللی می بایست ترتیب پیگرد،محاکمه و مجازات آنها را فراهم نماید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری این شخصیت سیاسی،مذهبی ،علمی و سایر شخصیتها را محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
31 مرداد 1388 برابر با 22 اگوست 2008

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دفتر دبیرکل سازمان ملل
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: