۱۳۸۸ شهریور ۸, یکشنبه

خانواده های دستگیر شدگان به تجمعات اعتراضی خود برای آزادی عزیزانشان ادامه میدهند.

روز يكشنبه 8 شهريور ماه نزدیک به 120 نفر از خانواده بازداشت شده ها در داخل و بخصوص مقابل دادگاه انقلاب تجمع كردند .هر روز عده زيادي از خانواده هاي بازداشت شده ها از صبح همزمان با شروع ساعت كاري تا پايان وقت اداري در مقابل دادگاه انقلاب به انتظار اعلام كفالت و يا وثيقه براي عزيزانشان با نگراني منتظر می مانند.
دادگاه انقلاب نيز براي تحت فشارهای روحی قرار دادند خانواده ها هر از چند روزي تعداد اندكي اسم رابه عنوان آزادي با گذاشتن كفالت و وثيقه اعلام مي كند.
اكثر خانواده ها از يك طرف نگران وضعيت جسمي و روحي عزيزانشان هستند و از طرف ديگر نگران چگونگي تهيه كفالت و وثيقه هاي سنگين هستند.امروز به تعدادي از خانواده ها از طرف دادگاه انقلاب اعلام شده كه تا آخر هفته تعداد زيادي از بازداشت شده ها آزاد مي شوند كه بيشتر خانواده ها در مقابل درب دادگاه انقلاب فرياد زدند كه باز هم دروغ، گفته بوديد تا قبل از ماه رمضان آزاد مي شوند و امروز مي گوييد تا آخر هفته اين هم يك وعدۀ فریبکارانه ديگری براي تحت فشار روحی قرار دادن خانواده هاست .آنقدر از شما دروغ شنيده ايم كه اگر راست هم بگوييد باور نخواهیم کرد.

تعدادي از بازداشت شده ها كه متاهل هستند و همسرانشان خانه دار و تنها منبع درآمدشان از طريق همسرشان بوده در اين مدت با مشكلات اقتصادي بسياري روبه رو شده اند به طوريكه به گفته همسرانشان براي اجاره مسكن و حتي برای امور معیشتی خود دچار مشکل هستند و ناچارا با کمک گرفتن از خانواده هايشان میتوانند بخشی از مشکلات معیشتی خود را حل کنند.

همزمان در مقابل درب دژباني زندان اوين هم حدود 30 نفر از خانواده ها حضور داشتند و همچنان خواهان ملاقات و آزادي عزيزان خود هستند.

لیست اسامي تعدادي از بازداشت شدگان قیام مردم ایران جهت ارسال به سازمانهای حقوق بشری و اطلاع عموم انتشار می یابد.
1- محسن حاج مرادي 24 ساله دانشجو دوشنبه 26 مرداد در هفت تير بازداشت و به اوين منتقل شده
2- بهرام اصلاني 20 ساله ديپلم پنجشنبه 8 مرداد در ونك بازداشت و به اوين منتقل شده
3- آرمان اسماعيلي 27 ساله جمعه 26 تير در ولي عصر بازداشت و به كلانتري 108 نواب و سپس به اوين منتقل شده
4- عباس علي پور 32 ساله و متاهل شغل آزاد پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و به بند 240 اوين منتقل شده
5- علي سيفي 28 ساله ليسانس متالورژي پنجشنبه 18 تير در امير آباد بازداشت و به اوين منتقل شده

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ادامه بازداشت دستگیر شدگان و تحت فشار قرار دادن خانواده های آنها را محکوم می کند و خواستار آزادی فوری و بی قید وشرط آنها است و همچنین از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر رژیم ایران به شورای امنیت سازمان ملل جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
08 شهریور 1388 برابر با 30 اوت 2008

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دفتر دبیرکل سازمان ملل
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: