۱۳۸۸ مرداد ۱۰, شنبه

زخمی شدگانی که دارای وضعیت وخیمی هستند تحت مراقبت شدید مامورین وزارت اطلاعات

بنایه گزارشات رسیده در جریان اعتراضات گسترده مردم تهران در روز 8 مرداد به مناسبت گرامیداشت چهلمین روز شهدای قیام مردم ایران که مورد یورش نیروهای سرکوبگر قرار گرفت تعدادی دستگیر و تعدادی بشدت مجروح شدندکه در حاضر در بیمارستان 7 تیر بستری هستند.
روز پنجشنبه 8 مرداد ماه برای گرامیداشت چهلمین روز شهدای قیام مردم ایران در تهران و شهرهای مختلف ایران مراسمی برگزار شد. در این مراسم هزاران نفر از مردم ایران در آن شرکت کردند و یاد و خاطرۀ شهدای راه آزادی را گرامی داشتند . در تهران مردم با حضور بر مزار شهدا در بهشت زهرا که به یک اجتماع اعتراضی علیه این رژیم بتبدیل شد و بسرعت دامنۀ آن به خیابانهای مرکزی تهران و مصلی تهران کشیده شد.
اعتراضات با یورشهای وحشیانۀ نیروهای سرکوبگر گارد ویژه،سپاه پاسداران، بسیج و لباس شخصی ها که تحت امر ولی فقیه می باشند قرار گرفت. جوانان را آماج باتون های خود قرار دادند که منجر به دستگیری و زخمی شدن تعداد زیادی از آنها شد.
بیش از 18 نفر از زخمی شدگان به بیمارستان 7 تیر منتقل کردند .اکثر آنها از ناحیه سر،گردن و صورت مورد اثابت باتون قرار گرفته اند. تعدادی از زخمی شدگان توسط نیروهای وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی به نقاط نامعلومی منتقل شدند. وضعیت 3 نفر از دستگیر شدگان وخیم می باشد که اسامی آنها به قرار زیر می باشد:
1- سید محسن م.م 23 ساله دانشجوی برق 2- شهرزاد ف 26 ساله 3- امیر ا. 27 ساله لیسانس کامپیوتر
زخمی شدگان علیرغم اینکه در بیمارستان بسر می برند ولی عملا تحت مراقبت شدید مامورین وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی هستند
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، انتقال مجروحین به نقاط نامعلوم و تحت مراقبت امنیتی قرار دادند زخمی شدگان در بیمارستانها را محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر خواستار دخالت برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
10 مرداد 1388 برابر با 01 اکوست 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دفتر دبیرکل سازمان ملل
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193




توجه: استفاده از گزارشها فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران فقط با ذکر ماخذ مجاز می باشد

هیچ نظری موجود نیست: