۱۳۸۸ مرداد ۱۸, یکشنبه

ادامه یافتن تجمعات اعتراضی خانواده های دستگیر شدگان قیام

بنابه گزارشات رسیده از مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوین ، تجمعات اعتراضی خانواده های دستگیر شدگان قیام که بصورت روزانه و هر روز ساعتها در مقابل هر 2 محل صورت می گیرد خشم خانواده از ادامه بازداشت عزیزانشان و برخوردهای غیر انسانی پاسداران مستقر در زندان اوین و کارکنان دادگاه انقلاب را برانگیخته است. خانواده ها امروز در اعتراضات خود فریاد می زدند جرم فرزندانمان چیست؟ جزء آزادیخواهی است . آنها همچنین خواستار آزادی فوری و بی قید شرط عزیزان خود هستند.

روز یکشنبه 18 مرداد ماه بيش از 100 نفر از خانواده هاي بازداشت شده ها از ساعت 08:00 صبح در مقابل دادگاه انقلاب تجمع كردند .و خواستار آزادي سريع عزيزان خود بودند چرا كه همگي معتقد بودند عزيزانشان بي گناه هستند و تنها به جرم دفاع از آزادی و حق خود بازداشت شده اند..تمامي خانواده ها از بي اعتنايي مسئولان دادگاه انقلاب ،‌قوه قضاييه ، دادستاني ،‌زندان اوين به درخواست آزادي و حتي ملاقات عزيزانشان به شدت عصباني هستند و دائما خامنه اي و احمدي نژاد و شاهرودي را لعن و نفرين مي كنند.
در اثر شدت یافتن اعتراضات خشمگینانه خانواده ها دادگاه انقلاب ناچار شد حدود ساعت 10 صبح ليستي كه شامل 28 اسم بود براي گذاشتن كفالت و وثيقه اعلام کند .براي اكثر بازداشت شده ها 10 ميليون كفالت تعيين شده است .تعدادي از خانواده ها كه نمي توانستند اين مقدار كفالت را تهييه كنند و حتي سندي هم نداشتند كه جايگزين كنند به اين مقدار كفالت اعتراض كردند .كه كارمندان دادگاه با لحن تندي و غیر انسانی به آنها مي گفتند همين كه هست اگر مي خواهيد فرزندتان آزاد شوند برويد دنبال تهيه كفالت و يا سند در غير اينصورت تا گذاشتن كفالت در زندان مي ماند اين مبلغ بر حسب جرمشان تعيين شده است .كه خانواده ها اعتراض كردند كه چه جرمي، در اين مملكت خواستار آزادی و گرفتن حق جرم است ؟ و سعي كردند با دفتر حسن زارع دهنوی معروف به حسن حداد تماس بگيرند كه هيچ كس جوابگوي آنها نبود.

همزمان تعدادی از خانواده های دستگیر شدگان قیام که در حدود 50 نفر بودند به زندان اوين مراجعه كردند و خواستار ملاقات با عزيزانشان و گرفتن خبري از وضعيت سلامتي آنها بودند كه تنها جوابي كه به آنها داده شد اين بود كه هر زمان قاضي پرونده اجازه ملاقات بدهد مي توانيد به ملاقات بياييد .برويد خانه و وقتتان را هدر ندهيد زمان ملاقات را خودمان به شما اطلاع مي دهيم. كه خانواده ها اعتراض كردند و گفتند برويم راحت در خانه بنشينيم تا هر بلايي كه مي خواهيد سر آنها بياوريد.امروز همچنین در اثر اعتراضات خانواده ها اسامي تعداي از بازداشت شده ها توسط زندان اوين به خانواده ها اعلام شد.

لیست جدیدی از اسامی کسانی که اخیرا دستگیر شده اند برای ارسال به سازمانهای حقوق بشری و اطلاع عموم انتشار می یابد.

1- علي هاشمي 30 ساله فوق ديپلم پنجشنبه 15 مرداد در ونك بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص

2- عليرضا بهرامي 20 ساله دانشجو چهارشنبه 14 مرداد بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
3- ساغر محمدي 25 ساله چهارشنبه 14 مرداد بازداشت و به اوين منتقل شده
4- علي اكبر نادري 36 ساله چهارشنبه 14 مرداد در حوالي بهارستان بازداشت و به اوين منتقل شده
5- محمد جواد معتمدي 26 ساله ليسانس طراحي چهارشنبه 14 مرداد در بهارستان بازداشت و به كلانتري 160 منتقل و سپس به اوين منتقل شده
6- مهدي شايان 21 ساله دانشجو چهارشنبه 14 مرداد در حوالي بازار بازداشت و مكان نگهداري وي ناشخص
7- امير ميثاقي 23 ساله دانشجوي هنر چهارشنبه 14 مرداد حوالي بهارستان بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص

8- مسعود كريمي نژاد 25 ساله ليسانس علوم تغذيه دوشنبه 12 مرداد در ولي عصر توسط نيروهاي لباس شخصي موردضرب و شتم قرار گرفته و بازداشت و مكان نگهداري وي نامش
9- سيد حسين مير طاهري 27 ساله ليسانس تاريخ دوشنبه 12 مرداد در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
10- كامران نصيري سركوهي 19 ساله دانشجو دوشنبه 12 مرداد بازداشت و به اوين منتقل شده

11- محمد رضا هادي پور 31 ساله فوق ليسانس عمران پنجشنبه 8 مرداد بازداشت و به اوين منتقل شده
12- محمد ياسري 29 ساله ليسانس مكانيك پنجشنبه 8 مرداد در تخت طاووس بازداشت و به اوين منتقل شده
13- كوروش فلاحي 27 ساله پنجشنبه 8 مرداد در ونك بازداشت و به اوين منتقل شده

14- نادر سعادتي نيا 25 ساله ليسانس مهندسي پزشكي جمعه 26 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
15- محسن فاطمي نسب 24 ساله دانشجوي كامپيوتر جمعه 26 تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده

16- ناصر عظيمي 22 ساله شغل ازاد پنجشنبه 18 تير در امير آباد بازداشت و به اوين منتقل شده و در اين مدت هيچ گونه تماس تلفني و ملاقات با خانواده خود نداشته است
17- خسرو انتظامي 28 ساله ليسانس فيزيك پنجشنبه 18 تير در امير اباد بازداشت و به اوين منتقل شده

سعید مرتضوی جنایتکار علیه بشریت که با مسخ کردن کلمه قضاوت با حکم قضائی وی دستگیر شدگان قیام به اردوگاه مرگ کهریزک و سایر شکنجه ها فرستاده می شدند که تا به حال منجر به جان باختن تعدادی از آنها در زیر شکنجه و همچنین وادار کردن دستگیر شدگان به اعترافات تلویزیونی در زیر شکنجه و پرونده سازی علیه آنها می باشد. او اتهامات ساختگی را تحت عنوان کیفر خواست به دادگاهی که رئیس آن صلوتی از قاضیهای وزارت اطلاعات است ارسال کرد. دادخواست سعید مرتضوی در چند جمله خلاصه می شود : - رسانه های بین المللی نباید اقدام به اانتشار اخبار جنایتهای آنها نمایند، فعالین حقوق بشر نباید از قربانیان آنها دفاع کنند ،فعالین سیاسی،زنان،دانشجویان و کارگران نباید از حقوق خود دفاع کنند او با اتهام زنی که شیوه ممول این جنایتکار علیه بشریت سعی دارد از جنایتهای که تا به حال مرتکب شده است شانه خالی کند. ولی دادخواست وی علیه دستگیر شدگان سند قاطع دیگری است از سری جنایتهای که علیه مردم ایران تا به حال مرتکب شده است می باشد. جنایتکار علیه بشریت سعید مرتضوی که از علی خامنه ای اختیارات ویژه ای دارد تا جنایتهای علیه بشریت که بدستور مسقیم علی خامنه ای ولی فقیه علیه مردم ایران صورت گرفته بصورت وارونه جلوه دهد تا شاید از عقاب آن بگریزند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، جنایتهای سیستماتیک که شامل قتل زیر شکنجه،شکنجه های قرون وسطائی،پرونده سازی ،گرفتن اعترافات تلویزیونی در شکنجه گاهها و زیر شکنجه و ادامه بازداشت دستگیر شدگان را محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل که حفظ و حراست از قوانین حقوق بشر وظایف اولیه آنها است .خواستار اعزام یک هیئت تحقیق برای بررسی جنایت علیه بشریت در زندانهای ایران و معرفی آمرین و عاملین این جنایتها و تحت پیگرد بین المللی قرار دادن آنها است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
18 مرداد 1388 برابر با 9 اگوست 2008

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دفتر دبیرکل سازمان ملل
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: